بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

محافظت از دارایی‌های دیجیتالی

محافظت از دارایی‌های دیجیتالی

محافظت از دارایی‌های دیجیتالی

پنج راه برای جلوگیری از سرقت اطلاعات و محافظت از دارایی‌های دیجیتالی شما

 

محافظت از دارایی‌های دیجیتالی: وقتی صحبت از جلوگیری از سرقت اطلاعات می‌شود، دانش اولین خط دفاعی ما است. خوشبختانه، ما نکات تخصصی داریم که شما را در مسیر امنیت داده‌های مدیریت اموال خود قرار داده و خطر حمله سایبری احتمالی را کاهش می دهد.

محافظت از تجارت خود در برابر سرقت اطلاعات

در حالی که برخی از سرقت‌ها مانند سرقت خودرو دارای نقاط داغ منحصر به فردی در کشور ما هستند که پتانسیل خطر را افزایش می‌دهند، سرقت دیجیتالی یک مشکل جهانی است که تحت تاثیر مرزهای جغرافیایی، شرایط اقتصادی اجتماعی و یا سایر عوامل زمینی قرار نمی‌گیرد. این را در نظر بگیرید: 4،149 نقض تأیید شده منجر به سرقت بیش از 4.2 میلیارد پرونده اطلاعاتی در سال 2016 شده است. 55 درصد از این ضررهای ثبت شده ناشی از نقص یا آسیب پذیری‌های امنیتی کسب و کار است. اینگا گودیجن، معاون اجرایی امنیت مبتنی بر خطر، می‌گوید هر چقدر هم که این آمار تکان دهنده باشد، مطالعه آنها احتمالاً “فعالیت جنایتکارانه واقعی را دست کم می‌گیرد”.

در فضای کسب و کار دیجیتالی ما امنیت اطلاعات و محافظت از دارایی‌ بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد. در اینجا پنج راه برای شروع آورده شده است:

1. شما ماشین خود را روشن شده با درهای باز، در حالی که روی کاپوت آن نوشته شده باشد”سواری رایگان” رها نمی‌کنید، درست است؟  در مورد داده‌های ما نیز همینطور است، با این حال بسیاری از مردم داده‌های خود را کاملاً در معرض جنایتکاران احتمالی سایبری قرار می‌دهند. بیش از 4 مورد از 5 نقض از نوع هک (81٪ طبق داده های 2016 تجزیه و تحلیل شده در دهمین گزارش تحقیقات سالانه Verizon در مورد نقض داده‌ها) مستقیماً با گذرواژه‌های ضعیف یا سرقت شده مرتبط است. یک سیاست گذرواژه ایجاد و اجرا کنید که از به اشتراک گذاری رمز عبور تأیید نشده جلوگیری می‌کند و به کاربران کمک می‌کند تا کدهای دسترسی قوی و سختی ایجاد کنند.

2.اگر از دستگاه‌های تلفن همراه متعلق به شرکت استفاده می‌کنید و به کارمندان اجازه می‌دهید از تلفن‌های همراه و لپ تاپ‌های خود برای مشاغل شرکت استفاده کنند، وقت آن است که سیاست‌هایی را ایجاد کنید که از دارایی‌های فیزیکی شما در برابر سرقت محافظت کند. سرورهای مدیریت اموال خود را در محل خود از نظر فیزیکی پشت در قفل شده ایمن کنید. ارزیابی‌های معمول موجودی را انجام دهید تا مطمئن شوید تمام تجهیزات شما حساب شده است و کارکنان را آموزش دهید که چگونه از وسایل شخصی خود در برابر هکرها محافظت کنند. به عنوان مثال، کارکنان نباید تلفن‌های همراه خود را با اعضای خانواده یا افراد غریبه به اشتراک بگذارند، یا لپ تاپ خود را در فضاهای عمومی بدون مراقبت رها کنند.

مطالب مشابه :  بررسی عملکرد و ویژگی‌های ویروس‌کش Panda

3. سرقت اطلاعات ممکن است با جستجوی غیر دیجیتالی شروع شود. اطلاعات محرمانه و حساس را هرگز نباید در جایی که جاسوسان می‌توانند اوج بگیرند، رها کرد. دستگاه های فکس را خارج از دید عموم قرار دهید. فیلترهایی را نصب کنید که دیگران را از خواندن اطلاعات روی دسکتاپ و لپ تاپ باز دارد. فایلهای کاغذی خصوصی را در پوشه ها یا روی میز رو به پایین نگه دارید. وقتی کارمندی برای تهیه یک کپی یا بازیابی بروشور از خانه دور می شود ، چند ثانیه طول می کشد تا کسی به یک کاغذ نگاه کند یا چیزی را از روی میز بلند کند. همیشه داده های ارزشمند را حفظ کنید . حتی اگر کمی ناخوشایند باشد.

4. به کارکنان دستور دهید رایانه‌های خود را خاموش کنند یا هر بار که از دستگاه خود دور می‌شوند آنها را در حالت خواب محافظت شده در حالت لاک قرار دهید. مطمئناً کمی بیشتر طول می‌کشد، اما امنیت بیشتری دارد و ترجیح نمی‌دهیم دو دقیقه اضافی را صرف روشن و خاموش کردن کنم تا اینکه بخواهیم از نقص داده‌ها بازیابی کنیم؟

5. به آنچه در ملک شما اتفاق می‌افتد توجه کنید. خودآگاهی تقریباً به اندازه خطرناک بودن علامتی مبنی بر در دسترس بودن داده‌های شما برای گرفتن خطرناک است. فقط سیاست گذاری نکنید، مطمئن شوید که سیاست‌های شما به طور مداوم دنبال می‌شود. حتی اگر به کارکنان خود دستور می‌دهید لیست رمزها، داده‌های مالی و سایر اطلاعات حساس را در ذخیره ایمیل ذخیره نکنند. که یک سیاست عالی است. باز هم باید به صورت دوره‌ای از سیاست خود در عمل اطمینان حاصل کنید. به یاد داشته باشید، تهدیدات امنیتی از داخل و خارج ناشی می شود. به کارکنان خود آموزش دهید تا تهدیدهای احتمالی را تشخیص دهند. هرگز گارد خود را ناامید نکنید. فرهنگ شرکتی بسازید که امنیت را رعایت می‌کند. اتخاذ یک سیاست آموزشی که به کارکنان ابزارهای لازم برای مقابله مناسب با تهدیدات آنلاین و رو در رو را می‌دهد.

نرم افزار مدیریت املاک شما شریک امنیتی شما است.
برای محافظت از دارایی‌های دیجیتالی ارزشمند خود، با شریک نرم افزاری مدیریت املاک خود در مورد ایجاد یک برنامه امنیتی بیشتر و آموزش کارکنان صحبت کنید. از کاری که انجام داده‌اید خرسند خواهید بود.

 

منبع: appfolio

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x