بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

همه چیز درباره Kaspersky

Kaspersky Total Security

 

بررسی اجمالی ارزش‌ها، راهکارها و خدمات Kaspersky

Kaspersky یک شرکت امنیت سایبری جهانی می‌باشد که در سال 1997 تاسیس شده است. تجارب و اطلاعات امنیتی این شرکت دائماً در حال تبدیل شدن به راهکارها و خدمات امنیتی نوآورانه برای محافظت از مشاغل، زیرساخت های مهم دولت ها و مصرف کنندگان در سراسر جهان است. سبد امنیتی جامع آن‌ها که در حفاظت از نقطه پایانی، راه حل های امنیتی ویژه و خدمات مبارزه طلبانه با تهدیدات دیجیتالی پیچیده پیشرو می‌‌باشد، پیوسته در حال تکامل است. اکنون بیش از 400 میلیون کاربر توسط فناوری های Kaspersky محافظت می شوند و ما به 270،000 کاربر کمک می کنیم تا از هر آنچه که برای آنها اهمیت دارد، محافظت کنند.

Kaspersky یکی از بزرگترین شرکتهای خصوصی امنیت سایبری در جهان می‌باشد که در 200 کشور و منطقه فعالیت می کند، 35 دفتر در 31 کشور دارد و تقریباً 3800 متخصص واجد شرایط در آزمایشگاه Kaspersky مشغول به کار می‌باشند. قابل توجه است که  درآمد جهانی حسابرسی نشده این شرکت برای سال 2016 بالغ بر 644 میلیون دلار بوده است.

طی بیانیه ای Eugene Kaspersky ، رئیس و مدیر عامل آزمایشگاه Kaspersky بیان کرد: ما معتقدیم که همه کاربران رایانه‌های خانگی، شرکت های بزرگ و دولت‌ها باید بتوانند از آنچه برایشان مهم است محافظت کنند. ما محافظت از حریم خصوصی، خانواده، امور مالی، مشتری، موفقیت در کسب و کار یا زیرساخت‌های حیاتی را وظیفه خود می‌دانیم و پیوسته در تلاش هستیم تا با ارائه تخصص های امنیتی، همکاری نزدیک با سازمان‌های بین المللی و آژانس‌های اجرای قانون برای مبارزه با مجرمان اینترنتی و همچنین توسعه فن آوری ها، راه حل‌ها و خدمات، شما را از همه آسیب‌های سایبری در امان نگه داریم و اکنون باید اعلام کنم که در این امر بسیار موفق بوده‌ایم.

استقلال، متفاوت فکر کردن و سریعتر عمل کردن ما باعث نوآوری، محافظتی موثر و کارآمدتر شده است. ما با توسعه امنیت پیشرو در جهان هر یک از 400 میلیون کاربر و 270،000 مشتری شرکتی را که توسط فناوری های ما محافظت می‌شوند حفظ می‌کنیم و یک قدم جلوتر از تهدیدهای احتمالی قدم برداریم.

تعهد ما نسبت به مردم و همچنین فناوری پیشرفته، ما را از رقابت جلو می اندازد. شرکت های تجزیه و تحلیلگرGartner and Forrester  به عنوان رهبر حفاظت از نقطه پایان شرکت ما را معرفی کرده است. ما نیز به عنوان یکی از چهار وندور اصلی پیشرو در زمینه امنیت موقعیت نهایی همچنان به بهبود موقعیت خود در بازار ادامه می‌دهیم.

امنیت نقطه پایانی خصوصاً در بخش مشاغل کوچک و متوسط همیشه هسته اصلی کار ما بوده است. ما انتظار داریم طی چند سال آینده، یکی از اصلی ترین عوامل رشد ما در بازار به ویژه در منطقه امنیتی غیر انتهایی، شرکت ها باشند. نیازهای مشتریان ما متناسب با سیر تحولات تهدیدات تغییر می‌کند، بنابراین ما پیوسته در حال گسترش نمونه کارها و راهکارهای امنیتی و خدمات تقویت شده توسط هوش امنیت سایبری جهانی Kaspersky هستیم.

 

تجربه و دانش بی نظیر کسپرسکی

گسترش سریع فن آوری‌های جدید فرصت‌های جدیدی را در اختیار مردم قرار می‌دهد. با این حال، وابستگی بیش از اندازه به فناوری اطلاعات، تهدیدات سایبری را به یک مشکل جهانی تبدیل کرده است. از آنجایی که صنعت IT برای جهان بسیار مهم شده است، تخصص در زمینه امنیت IT نیز دو برابر شده است. Kaspersky چشم انداز جهانی آسیب سایبری را پیش بینی کرده است و کارشناسان آن‌ها صرف نظر از منشا یا هدف برنامه های مخرب، دانش و تجربه بی نظیری در کشف و خنثی سازی انواع آنها پیدا کرده‌اند. آن‌ها ادعا دارند: تخصصی که طی سالها در زمینه مقابله با تهدیدات مهم فناوری اطلاعات بدست آورده اند، ارزشمندترین سرمایه آن‌ها است.

چگونگی مبارزه با تهدیدهای سایبری

یکی از مهمترین دارایی‌های کسپرسکی در مبارزه با جرایم اینترنتی، تیم تحقیق و تجزیه و تحلیل جهانی (GReAT) است.

این تیم در رابطه با شناسایی بدافزار یک سیاست مشخص دارد: آن‌ها حمله بدافزارها را شناسایی و اصلاح می‌کنند. مهم نیست که تهدیدات با چه زبانی صحبت می‌کنند: روسی، چینی، اسپانیایی، آلمانی یا انگلیسی چیزی به عنوان بدافزار “درست” یا “اشتباه” برای آن‌ها وجود ندارد

 

GReAT هر نوع حمله بدافزاری را

شناسایی و اصلاح می‌کنند،

مهم نیست  تهدید به کدام

زبان “صحبت می‌کند.”

 

GReAT یک تیم تحقیق و تجزیه و تحلیل جهانی متشکل از 40+ کارشناس امنیتی نخبه می‌باشد که در سراسر جهان فعالیت می‌کنند و اطلاعات و تحقیقات ضد حمله را ارائه می‌دهند. این تیم به کشف و تشریح برخی از تهدیدات پیچیده جهان، مانند Flame and miniFlameGaussRedOctoberNetTravelerIcefogCareto/The MaskDarkhotelReginCloud AtlasEpic TurlaEquationDuqu 2.0MetelAdwindProjectSauron,  Sofacy (Fancy Bear), CozyDuke (CozyBear), Black Energy (Sand Worm), LazarusExPetrShadowPadWhiteBear و موارد دیگر پرداخته است. Kaspersky برای توجیه  اقدامات مخرب سایبری که توسط GReAT مورد بررسی قرار گرفته است، یک دفترچه ثبت اهداف حملات سایبری راه اندازی کرده است.

امنیت بدون مرز

تلاش مشترک موثرترین راه مبارزه با مجرمان اینترنتی است. به این منظور Kaspersky تخصص، دانش و یافته های فنی خود را با جامعه امنیتی جهانی به اشتراک می‌گذارد زیرا معتقد است که هیچ مرزی برای تأمین امنیت وجود ندارد.

آن‌ها با وندورهای جهانی امنیت IT ، سازمانهای بین المللی و سازمانهای اجرای قانون ملی و منطقه ای در سراسر جهان همکاری می کنند و در تحقیقات مشترک تهدیدات سایبری شرکت هایی مانند Adobe ، AlienVault Labs ، Dell Secureworks   Crowdstrike شرکت می‌کنند. اینترپل و یوروپول به ترتیب شرکای استراتژیک و رسمی آن‌ها هستند که در زمینه اجرای قانون شامل واحد ملی جرم با فناوری پیشرفته (NHTCU) آژانس پلیس هلند و پلیس شهر لندن فعالیت می‌کنند و همچنین دارای تیم های واکنش اضطراری رایانه (CERT) در سراسر جهان می‌باشند. با پیوستن به این نیروها به مبارزه با جرایم اینترنتی مانند پرونده کاربانک کمک می‌کنند، بات نت های مجرمانه را مختل می‌کنند و اقدامات جدیدی مانند آموزش متخصصان امنیت سایبری انجام می‌دهند. قابل توجه است همکاری بین پلیس هلند و آزمایشگاه Kaspersky منجر به دستگیری مظنونان حملات باج افزار CoinVault شد.

آن‌ها از زمان عضویت در گروه مشاوران ائتلاف Cyber ​​Secure America، موسسه ملی استاندارد و فناوری و سازمان استاندارد آزمایش‌های ضد بدافزار در حال توسعه ابتکارات و استانداردهای امنیت سایبری هستند. آزمایشگاه Kaspersky به جهت حل چالش های امنیت سایبری که امروزه جهان مدرن با آن روبرو است عضو ابتکارات و سازمان هایی مانند امنیت شهرهای هوشمند و کنسرسیوم اینترنت صنعتی شده است.

 

راهکارها و خدمات Kaspersky

سنگ بنای استراتژی کسب و کار آن‌ها این است که اطلاعات امنیتی برجسته خود را به محافظت واقعی از مشتریان خود، برای رسیدگی به تهدیدهای سایبری فعلی و نوظهور تبدیل کنند.

نمونه کارهای آن‌ها شامل راه حل های متناسب با طیف گسترده ای از مشتریان است. آن‌ها از مصرف کنندگان، شرکت های کوچک،، مشاغل متوسط ​​و بنگاه های اقتصادی در برابر انواع مختلف تهدیدات محافظت می‌کنند و ابزارهای مناسبی برای کنترل و مدیریت امنیت در اختیارشان قرار می‌دهند.

Kaspersky با طیف وسیعی از محصولات به مصرف کنندگان این قدرت را می‌دهد تا از گوشه گوشه زندگیشان در برابر جرایم اینترنتی محافظت کنند. آن‌ها یک راه حل چند لایه منحصر به فرد که سهولت مدیریت و محافظت موثر را با هم متحد می‌کند در اختیارشان قرار می‌دهند و تمام نیازهای شرکتهای بزرگ را با سیستم عامل کامل شرکت خود از جمله: کمک به جلوگیری از انواع تهدیدهای اینترنتی، شناسایی پیچیده ترین حملات و حوادث امنیتی و پیش بینی تحولات فضای تهدید را پوشش می‌دهند.  به طور کلی آن‌ها یک مجموعه جامع از راه حل ها و خدمات برای امنیت شبکه شرکت ها و دستگاه های تلفن همراه جهت محافظت از مراکز داده و محیط های صنعتی ارائه می‌دهند.

مطالب مشابه :  سوالات متداول درباره آنتی‌ویروس 

امنیت IT امروزه یک فرآیند ثابت است که مجموعه ای جامع از راه حل ها و فن آوری های محافظت چند لایه تهدیدات را  بررسی می کند. این به معنای فراتر رفتن، صرف پیشگیری از حوادث امنیت سایبری است. حملات پیچیده باید شناسایی و پاسخ داده شود بنابراین مشاغل برای پیش بینی حملات آینده به اطلاعاتی نیاز دارند. کارایی این فرآیند چند بعدی و چند وجهی به عوامل زیادی بستگی دارد که آن را امنیت سایبری واقعی نامیده اند و با انعطاف پذیری و اطمینان، تهدیدات را پیش بینی، شناسایی و پاسخ می دهند. نمونه کارها و راهکارهای جامع آن‌ها به لطف ترکیب منحصر به فرد HuMachine® Intelligence محافظت دقیق از مشاغل در برابر تهدیدات نسل بعدی و حداقل رساندن خسارات یک حادثه را محقق می کند. Kaspersky پیوسته نسبت به سایر وندورها در آزمون های مستقل امتیازات بیشتری را کسب کرده است.

 

حمایت مالی 

از سال 2010 ، آزمایشگاه Kaspersky به عنوان اسپانسر رسمی تیم مسابقه ای فرمول یک Scuderia Ferrari  بوده است. Scuderia Ferrari ، آن‌ها را برای ارائه یک راهکار کامل و برتر امنیتی IT انتخاب کرده است. به راحتی می توان فهمید که اشتراکات مشترک این دو شرکت بسیار زیاد است، هر دو در مقابل رقابت سخت مقاومت می کنند و به منظور پیشبرد خود متعهد به رهبری فناوری هستند. از سال 2012 آرم آزمایشگاه Kaspersky بر روی اتومبیل Ferrari و همچنین لباس و لباس تیم رانندگان برجسته قرار دارد. در سال 2015، آزمایشگاه Kaspersky ادامه قرارداد حمایت خود را با تیم اتومبیلرانی فرمول یک Scuderia Ferrari   به مدت 5 سال دیگر اعلام کرد.

همراه با حمایت مالی Scuderia Ferrari ، آن‌ها از تعدادی از سفرهای جغرافیایی به مکان های دورافتاده جهان پشتیبانی می‌کنند. در اوایل سال 2012 ، با پشتیبانی آزمایشگاه Kaspersky ، کاوشگر بریتانیایی ، Felicity Aston ، سفری 59 روزه و 1700 کیلومتری را طی کرد تا اولین زنی در تاریخ باشد که به تنهایی از قطب جنوب عبور می کند.

 

ابتکارات آموزشی

آن‌ها معتقدند که تشویق به گفتگو و راه اندازی برنامه های آموزشی، گام های اساسی در جهت همکاری بین المللی در مبارزه با جرایم اینترنتی می‌باشد. به همین دلیل مجموعه ای از پروژه ها که به حمایت از استعدادهای جوان در امنیت IT اختصاص دارد را با نام آکادمی Kaspersky تاسیس کردند.

 

ایمنی آنلاین کودکان

آن‌ها برای افزایش آگاهی در مورد ایمنی آنلاین و آزار و اذیت اینترنتی با سازمان‌های مستقل (مانند European Schoolnet EUN و FOSI) و سازمان‌های اجرای قانون همکاری می‌کنند. آزمایشگاه Kaspersky همچنین با روانشناسان کودک از سراسر جهان همکاری دارد و توصیه هایی را در مورد نحوه محافظت آنلاین از کودکان ارائه دهد.

 

اصول اصلی پردازش اطلاعات Kaspersky

احترام و محافظت از حریم خصوصی داده ها

 یک اصل اساسی رویکرد Kaspersky به تجارت است.

 

تجزیه و تحلیل داده‌های بزرگ در میلیون‌ها دستگاه کاربران، به منظور تقویت قابلیت‌های محافظت، بهترین روشی است که توسط وندورهای امنیت IT در سراسر جهان اعمال می‌شود. Kaspersky برای امنیت زندگی دیجیتالی کاربران و داده های شرکتی آنها از این روش استفاده می‌کند.

جهت معرفی اصول اصلی شرکت برای پردازش داده‌های کاربران می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تمام داده های پردازش شده توسط Kaspersky به سه هدف اصلی تقسیم می شوند: الف- پشتیبانی از عملکرد اصلی محصول، ب-افزایش اثربخشی و عملکرد اجزای حافظتی (ج) ارائه راه حل های مناسب تر برای مشتریان و ارائه محتوای مناسب به آنها.
  • مشتریان می توانند داده های خود را برای اهداف متفاوتی ارسال کنند. آنها می توانند این کار را در صورت پذیرش داوطلبانه توافق نامه های مختلف که برای انواع مختلف محصول یا خدمات مورد نیاز متفاوت است، استفاده کنند. به عنوان مثال ، مشتریان سازمانی می توانند برای عملکرد محصول مقدار داده های خود را به حداقل مطلوب کاهش دهند (مانند اطلاعات مربوط به مجوز، محصول و دستگاه های نصب شده بر روی آن).
  • داده های ارائه شده کاربران به Kaspersky به افراد خاصی نسبت داده نمی شود و در صورت امکان ناشناس می‌مانند.
  • در حین حمل و نقل، اطلاعات ارائه شده مطابق با استانداردهای دقیق صنعت از جمله رمزگذاری، گواهینامه های دیجیتالی، فضای ذخیره سازی جداگانه و سیاست های دقیق دسترسی به داده ها، محافظت می شود.
  • Kaspersky به طور پیوسته انواع داده های پردازش شده توسط راهکارهای خود را بررسی می کند تا مطابق با آخرین الزامات قانونی، مانند قانون GDPR در اروپا باشد.

 

نقش Kaspersky

آنها برای مقابله موثر با جرایم اینترنتی، با مقامات بسیاری از کشورها، از جمله آژانس های اجرای قانون بین المللی و نهادهای تجاری و عمومی جهت ارائه مشاوره فنی یا تجزیه و تحلیل تخصصی برنامه های مخرب همکاری می کنند.

 

Kaspersky هیچ ارتباط سیاسی با هیچ دولتی ندارد،

اما با مقامات کشور،

 آژانس های اجرای قانون بین المللی

 و نهادهای تجاری و عمومی

در مبارزه با جرایم اینترنتی

همکاری می‌کند.

 

تخصص حرفه‌ای در مبارزه با جرایم اینترنتی در سراسر جهان بسیار مهم است. بدون همکاری با نهادهای اجرای قانون و نهادهای عمومی و تجاری اجرای موفقیت آمیز قانون غیرممکن است. وقتی پرونده های جرایم اینترنتی داخلی است، شرکت های امنیتی برای کمک در تحقیقات فناوری اطلاعات با آژانس های اجرای قانون محلی همکاری می کنند. هنگامی که آنها بین المللی هستند، آنها با مقامات اجرای قانون مناسب کشورهای آسیب دیده همکاری می کنند تا از سیاست های قانونی و حوزه‌های قضایی فدرال پیروی کنند.

به عنوان یک شرکت خصوصی، آن‌ها هیچ ارتباط سیاسی با هیچ دولتی ندارند اما در مبارزه با جرایم اینترنتی، با مقامات کشور، سازمان های اجرای قانون بین المللی و نهادهای تجاری و عمومی همکاری می کنند. آن‌ها ضمن رعایت دستورات دادگاه و رعایت استانداردهای صنعت خود جهت امنیت سایبری به مشاوره فنی یا تجزیه و تحلیل تخصصی برنامه‌های مخرب می‌پردازند.

Kaspersky یک پیشنهاد رایگان به سازمان‌های اجرای قانون می‌دهد که به آن‌ها کمک می‌کند تا حداکثر تلاش خود را برای مقابله با جرایم اینترنتی بدون مرز انجام دهند. این پیشنهاد شامل موارد زیر است:

  • دسترسی محدود به صفحه اول با نقشه و مشخصات تهدیدات برای کشورهای مختلف
  • دسترسی محدود به جستجو تهدیدات برای 1000 درخواست در سال با گزینه افزایش تعداد درخواست‌ها
  • دسترسی محدود به APT و گزارش های مالی (خلاصه های اجرایی) با گزینه درخواست گزارش کامل یا شاخص‌های مشخص
  • دسترسی محدود به cloud sandbox برای 30 درخواست در سال با گزینه درخواست گزارش کامل

CSR و ابتکارات برند جهانی

مأموریت نهایی Kaspersky نجات جهان و نشان دادن تعهد این شرکت در ایمن‌سازی فضای مجازی و محافظت از داده‌های مهم مردم می‌باشد. این چشم انداز اهداف تجاری شرکت و رویکرد مسئولیت اجتماعی شرکت را متحد می‌کند.

در آخر به معرفی چند نمونه از جوایز و افتخاراتی که Kaspersky طی چند سال اخیر از آن خود کرده است می‌پردازیم.

محصولات کسپرسکی به طور منظم توسط متخصصان مستقل ارزیابی می‌شود و جوایز بسیاری را برای صنعت و همچنین تحلیلگران برجسته خود دریافت کرده است.

 

 

منبع: Kaspersky

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x