بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

کودکان و تکنولوژی

کودکان و تکنولوژی

کودکان و تکنولوژی: از خطرات تکنولوژی چه می دانیم؟

از خطرات تکنولوژی چه می دانیم؟

کودکان و تکنولوژی

کودکان و تکنولوژی : از کودکان مشهور Youtubers گرفته تا کودکان نوپا ماهرانه از طریق عکس های آیفون مادر پیمایش می کنند – اکنون این واقعیت تبدیل شده است که Generation Z دارای فن آوری زبردست است. اما سوال سخت این است که با وجود این همه فناوری خارج از گهواره، تأثیر این قرار گرفتن در معرض اولیه چه عواملی ایجاد می کند و خطرات آن چیست؟

با بازگشایی مدارس اخیر، برای بسیاری از کودکان در سراسر جهان – این یک تجربه یادگیری از راه دور خواهد بود، که به معنای واقعی زمان بیشتری در مقابل صفحه نمایش است. فوریه گذشته، موسسه DQ پس از انجام مطالعه ای در مورد ایمنی و خطرات پیش روی کودکان در اینترنت، زنگ هشدار را به صدا درآورد. این مطالعه نشان می دهد که 60٪ کودکان 8 تا 12 ساله در معرض یک یا چند تهدید در دنیای مجازی هستند.

کودکان و تکنولوژی

پیامدهای همه گیری اینترنت در ایمنی بچه های ما چگونه است؟

تهدیدهایی که کودکان از طریق تکنولوژی در معرض خطر قرار میگیرند

  • آزار و اذیت اینترنتی و آسیب به اعتبار فردی

تخمین زده می شود که 45٪ از کودکان در گروه سنی ذکر شده قربانی مکالمه سایبری ، یعنی قلدری در اینترنت هستند. در حالی که آزار و اذیتی که می توانست به حیاط مدرسه محدود شود، نسخه آنلاین آن بی حد و حصر است: تضمین بی هویتی یا فاصله فیزیکی ارائه شده توسط دنیای مجازی، فقط مزاحمان را تشویق می کند. آزار و اذیت سایبری چهره های زشت زیادی دارد، از جمله ارسال عکس های حساس، فیلم های شرم آور، شرمساری عمومی از طریق اظهارنظرهای آسیب رسان، به اشتراک گذاشتن اسرار – واقعی یا تصوری … غالباً ، قربانیان به دلیل احساس شرم، دیر به سراغ درخواست کمک می روند و این حملات را گزارش می دهند که آنها را هدفمند القا می کنند.

عواقب احتمالی: زورگویی و گفتگوی اینترنتی موضوع مطالعات مختلفی است که نشان داده اند چگونه این پدیده می تواند منجر به افکار خودکشی، عزت نفس پایین و افسردگی شود.

  • قرار گرفتن در معرض محتوای خشونت آمیز یا جنسی

مطالعه موسسه DQ نشان می دهد که 29٪ از کودکان قربانی هنگام استفاده از اینترنت در معرض محتوای خشونت آمیز یا جنسی قرار گرفتند. امروزه از دست دادن این نوع محتوا دشوارتر و دشوارتر می شود، حتی برای افرادی که درک خوبی از دنیای مجازی دارند. علاوه بر بازی ها، لازم به یادآوری است که خشونت و محتوای جنسی اغلب در شبکه های اجتماعی، به صورت نظرات، فیلم ها و عکس ها پخش می شود. این مطالب، صریح یا کنایه آمیز، برای سن و سطح بلوغ کودک مناسب نیستند، که ممکن است آن را به عنوان یک سوء رفتار طبیعی تعبیر کند.

مطالب مشابه :   بزرگترین حملات سایبری وب‌سایت‌ها

عواقب احتمالی: فقط یک بار کافی است تا حس کنجکاوی کودکانی را که به مرور زمان مستعد رفتارهای پرخاشگرانه یا دچار اختلالات جنسی هستند را برانگیزد.

  • تهدیدهای کامپیوتری

تخمین زده می شود که 28٪ از کودکان در معرض تهدید و حملات سایبری قرار دارند. بسیاری از کودکان بسیار خردسال به اینترنت دسترسی دارند، اما آنها نمی دانند چگونه با مسئولیت پذیری و ایمنی از آن استفاده کنند. اغلب اوقات، آنها دانش اولیه امنیت سایبری دیجیتال ندارند. بنابراین آنها قادر نیستند رایج ترین تهدیدهای موجود در اینترنت را تشخیص دهند، چه رسد به اینكه از آنها جلوگیری كنند.

عواقب احتمالی: صدمه به اطلاعات آنها و ورود به دستگاههایی که  کودکان از آن استفاده می کنند. اگر دستگاه های دیجیتال از حفاظت اولیه مانند آنتی ویروس برخوردار نباشند، عواقب آن ممکن است جدی تر نیز باشد.

  • برخورد با غریبه ها و تماس جنسی

به گفته محققان ، 17 درصد از کودکان بین 8 تا 12 سال با تمام خطرات ناشی از آن، به طور آنلاین با غریبه ها ملاقات می کنند.

بنابراین آموزش دیجیتال در این زمینه اساسی است. دانستن خطراتی که کودکان در اینترنت در معرض آن هستند اولین قدم برای جلوگیری از تهدیدها و خطرات است که می تواند عواقب فوری و جدی داشته باشد.

  • اختلال و اعتیاد به بازی های ویدیویی و شبکه های اجتماعی

براساس این مطالعه، 13٪ از کودکان استعداد ابتلا به اختلالات مربوط به استفاده از بازی های ویدیویی را دارند، در حالی که 7٪ در معرض خطر اعتیاد به شبکه های اجتماعی قرار دارند.

با استفاده از برنامه های رسانه های اجتماعی، زمان نمایش بیشتر می شود. این مطالعه گزارش می دهد کودکانی که صاحب تلفن هوشمند هستند و از بازی های ویدیویی یا برنامه های رسانه های اجتماعی لذت می برند می توانند به طور متوسط 39 ساعت در هفته را در مقابل صفحه نمایش بگذرانند، یعنی عددی در حد متوسط یا بیشتر از زمان گذراندن در مدرسه.

عواقب احتمالی: با ایجاد اعتیاد به وسایل، کودکان در رابطه با کمیت و کیفیت خواب دچار مشکل می شوند. بعلاوه، اگر آنها تلفن هوشمند خود را داشته باشند یا تلویزیون در اتاق خواب داشته باشند، فعالیتهای مهم مانند مطالعه یا مطالعه در اولویت های آخر قرار می گیرند.

کودکان و تکنولوژی

با خرید محصول Safekid از سافت یاب، امنیت فرزندان خود را در دنیای مجازی برقرار کنید.

منبع: اویرا

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

4 دیدگاه ها برای “کودکان و تکنولوژی”

  1. متاسفانه اگر کنترلی روی نحوه استفاده کودکان از اینترنت نباشه مخاطرات بسیار جبران ناپذیری خواهد داشت

  2. این روزها با وجود تکنولوژی های جدید کنترل فرزندان خیلی مهم شده. ممنون از مقاله خوبتون و محصول safe kid که قبلا از شما خریدم

  3. برای کودکانی که به گیم اعتیاد دارند آرزوی موفقیت میکنم

  4. واقعا امنیت استفاده کودکان از اینترنت برای پدر و مادران خیلی مهمه.من خیلی تعریم safekid رو شنیدم.حتما استفاده خواهم کرد.سپاس فراوان بابت مطالب و راهتمایی های اموزندتون

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x