بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

آفیس 2021 یا مایکروسافت 365

کدام یک را استفاده کنیم؟ آفیس 2021 یا مایکروسافت 365

کدام یک برای نیازهای اداری شما مناسب‌تر است؟ Office 2021 یا Microsoft 365

آفیس 2021 یا مایکروسافت 365:  آفیس 2021 در کنار ویندوز 11 در اکتبر 2021 راه‌اندازی شد. این آخرین نسخه از مجموعه بهره‌وری مایکروسافت 30 ساله است. اما اگر به وب‌سایت مایکروسافت مراجعه کنید، متوجه خواهید شد که آنها مایکروسافت 365 را نیز ارائه می‌دهند.

ممکن است از خود بپرسید: “چرا مایکروسافت دو نسخه از یک محصول را ارائه می‌دهد؟” بنابراین، برای رفع سردرگمی شما، در اینجا مقایسه‌ای بین مایکروسافت 365 و آفیس 2021 آمده است.

یک بار خرید در مقابل اشتراک

آفیس 2021 نسخه تک خرید مجموعه آفیس مایکروسافت است که در دو نوع ارائه می شود: Home & Student 2021 و Home & Business 2021. اولی با قیمت 149.99 دلار شامل نسخه های دسکتاپ Word، Excel، PowerPoint و OneNote است، در حالی که دومی با قیمت 249.99 دلار، Outlook را به این ترکیب اضافه می‌کند.

لایسنس Home & Business 2021 همچنین به شما این امکان را می دهد که از برنامه ها برای استفاده شرکتی استفاده کنید.

Microsoft 365، مجموعه آفیس مبتنی بر اشتراک، نیز در دو مدل ارائه می‌شود: شخصی و خانوادگی. هزینه طرح شخصی 69.99 دلار در سال (یا 6.99 دلار در ماه) است، در حالی که طرح خانواده 99.99 دلار در سال (یا 9.99 دلار در ماه) هزینه دارد.

هزینه اولیه نقدی برای هر دو نسخه آفیس 2021 به طور قابل توجهی بیشتر از پیشنهادات مایکروسافت 365 است. با این حال، از آنجایی که این یک خرید یک بار است، فقط باید یک بار برای این برنامه هزینه کنید. از سوی دیگر، اگر قصد خرید Microsoft 365 Personal را دارید، باید هزینه 69.99 دلار را سالانه بپردازید.

تنها در دو سال، اگر Microsoft 365 Personal را به Office Home & Student 2021 انتخاب می‌کردید، بیشتر هزینه کرده‌اید. اما اگر طرح خانواده Microsoft 365 را انتخاب کنید و شش کاربر آن را به اشتراک بگذارند، برای هر نفر فقط 16.67 دلار پرداخت کرده‌اید. حداقل نه سال طول می‌کشد تا هزینه مایکروسافت 365 شما با تعداد مساوی لایسنس‌های آفیس 2021 برابری کند.

نسخه‌های Classic در در برابر نسخه های Premium

Classic vs. Premium Versions

اگر Office 2021 را انتخاب کنید، نسخه های 2021 Word، Excel، PowerPoint و Outlook (که در نسخه Home & Business موجود است) را دریافت خواهید کرد. اما اگر سراغ مایکروسافت 365 بروید، نسخه 365 این برنامه‌ها را دریافت خواهید کرد.

بنابراین تفاوت بین دو نسخه چیست؟ در‌حال‌حاضر، از نظر ویژگی‌ها تفاوت عمده‌ای بین آن‌ها وجود ندارد، به خصوص اینکه Office 2021 به تازگی منتشر شده است.

با این‌حال، با نسخه کلاسیک 2021، در آینده به‌روزرسانی یا ویژگی جدیدی دریافت نخواهید کرد. آنچه در‌حال‌حاضر می‌بینید همان چیزی است که به دست خواهید آورد. از طرف دیگر، با نسخه Premium 365، می‌توانید هر بار که مایکروسافت به‌روز‌رسانی یا ویژگی جدیدی را منتشر می‌کند، برنامه‌های نصب شده خود را ارتقا دهید.

به عنوان مثال، Excel 365 تابع XLOOKUP را در آگوست 2019 دریافت کرد. اما اگر از نسخه 2019 مایکروسافت Excel  استفاده می‌کنید، به هیچ وجه نمی‌توانید از این ویژگی استفاده کنید. این آپدیت را فقط در نسخه بعدی  2021Excel خواهید یافت.

برنامه‌ها و خدمات اضافی

Additional Apps and Services

به غیر از Word، Excel، PowerPoint و OneNote، با Microsoft 365، به Skype و OneDrive نیز دسترسی خواهید داشت. با Skype، حداکثر 60 دقیقه تماس بین‌المللی ماهانه دریافت می‌کنید. و برای OneDrive، 1 ترابایت فضا برای هر کاربر منحصر به فرد دریافت می‌کنید. بنابراین اگر حساب خانوادگی شما شش کاربر داشته باشد، ۶ ترابایت فضای ابری دریافت خواهید کرد.

مطالب مشابه :  اسپم چیست؟

اشتراک 365 هنگام دانلود شامل Microsoft Access و Publisher نیز می‌شود. بنابراین اگر از این برنامه ها استفاده می‌کنید، باید به جای آن 365 دریافت کنید.

علاوه بر این، با مایکروسافت 365، هر فرد می‌تواند تمام برنامه‌های آفیس را در حداکثر پنج دستگاه منحصر به فرد از هر ترکیبی نصب کند.

بنابراین اگر مک‌بوک، رایانه شخصی ویندوزی، آیفون، دستگاه اندروید و آیپد دارید، می‌توانید مجموعه آفیس را بدون پرداخت هزینه اضافی روی همه این دستگاه‌ها نصب کنید.

در همین‌حال، اگر یک طرح خانواده با شش کاربر دارید، می‌توانید تمام برنامه‌های Microsoft 365 را روی حداکثر 30 دستگاه نصب کنید.

مزایای بیشتر 365 Microsoft

More Microsoft 365 Benefits

جدا از برنامه‌ها و خدماتی که در بالا دریافت می‌کنید، به چندین ویژگی نیز دسترسی دارید. مایکروسافت 365 به شما این امکان را می‌دهد که محتوای خلاقانه بدون حق امتیاز را مستقیماً وارد کنید، از جمله عکس‌های آیکون‌ها، فونت‌ها، قالب‌ها و … .

شما همچنین ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مانند مربی ارائه دهنده پاورپوینت، دستیار رزومه، طراح و ایده‌ها را دریافت می‌کنید. این ویژگی‌های ارزش افزوده با استفاده از هوش مصنوعی برای کمک به انجام خودکار کارها، زندگی شما را آسان‌تر می‌کنند.

برای مثال، Word می‌تواند این تشخیص را بدهد که آیا در حال نوشتن یک رزومه هستید یا خیر و الگوهایی برای بهبود نوشتن آن ارائه می‌دهد. هنگام ایجاد یک ارائه، ایده‌ها طرح‌بندی و تصاویر را پیشنهاد می‌کنند. و Designer به شما کمک می‌کند تا قالب‌بندی سند Word خود را انتخاب کنید و آن را در تمام صفحات ثابت نگه دارید.

آیا Microsoft 365 گزینه بهتری است؟

Is Microsoft 365 the Better Option?

پس از ذکر تمام مزایایی که با Microsoft 365  نسبت به Office 2021 به دست می‌آورید، ممکن است فکر کنید که استفاده از اولی انتخابی بیهوده است. با این حال، کار آسانی نیست.

اگر از آن دسته افرادی هستید که کامپیوتر را برای دو سال یا بیشتر نگه می‌دارید، نیازی به فضای ذخیره‌سازی ابری ندارید و فقط از عملکردهای اولیه Word، Excel و PowerPoint استفاده می‌کنید، بهتر است از Office 2021 استفاده کنید. این نسخه برای دانش‌آموزان جوان یا بازنشستگانی که اغلب از این برنامه‌ها استفاده نمی‌کنند و معمولاً به اینترنت متصل نیستند، مناسب است.

افراد حرفه‌ای با دستگاه‌های ارائه شده توسط شرکت نیز ممکن است گزینه خرید تکی را انتخاب کنند، به خصوص اگر از این برنامه‌ها خارج از محل کار خود استفاده نکنند.

با این‌حال، اگر بتوانید حداقل دو کاربر را که حداقل سه سال از یک طرح Microsoft 365 به اشتراک بگذارند، جمع کنید، بهتر است طرح اشتراک را دریافت کنید.

به آن راحتی هم نیست

به دلیل اینکه برای انتخاب محصول انتظار دارید تمام ویژگی‌‌ها را آن محصول داشته باشد و یا دوست ندارید برای اشتراک هزینه کنید، باید بررسی کنید و از خود بپرسید، “کدام یک ارزش‌افزوده بیشتری به من ارائه می‌دهد؟”

وقتی شرایط خود را در نظر گرفتید، مثلاً برای چه چیزی از مجموعه اداری استفاده می‌کنید، واقعاً به چه ویژگی‌هایی نیاز دارید، و چه گزینه‌های دیگری دارید، سپس می‌توانید بهترین تصمیمی را بگیرید که با سبک زندگی شما سازگار باشد.

دلیل آن این است که هر دوی شما در طول سه سال 150 دلار خرج خواهید کرد، که همان قیمتی است که در صورت دریافت تک خرید Office Home & Student 2021 می‌پردازید. اما با این انتخاب، مزایای بیشتری مانند ذخیره سازی ابری، تماس های بین‌المللی و موارد دیگر را دریافت خواهید کرد.

منبع: makeuseof

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x