بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

vpn از زبان G DATA

VPN

VPN  چیست؟

تصور کنید که در یک کافه نشسته اید و تلفن هوشمند خود را به یک شبکه Wi-Fi متصل می کنید. آیا می دانید افراد می‌توانند هر چیز رمزگذاری نشده ای را که از طریق این شبکه منتقل می شود، بخوانند؟ مجرمان از روش های خاصی برای رهگیری ترافیک داده‌ها استفاده می کنند که به راحتی می‌توانند به نام کاربری ، ایمیل و پیام‌های شما دسترسی پیدا ‌کنند. برای شما به عنوان یک کاربر بسیار دشوار است که بفهمید آیا همه داده های ورودی برنامه و وب سایت‌ها رمزگذاری شده اند یا خیر. بنابراین با اعتماد به نرم افزار VPN می‌توانید ایمن بمانید. 

VPN یک شبکه خصوصی مجازی ایجاد می کند که در آن داده های شما در طول مسیر رفت و برگشت محافظت می شوند. در اینجا می‌توانید روش دقیق عملکرد VPN را به طور کامل ببینید.

 

VPN  چگونه کار می کند؟

هنگامی که از نرم افزار VPN استفاده می کنید، مستقیمأ به اینترنت متصل نمی شوید، ابتدا شما باید یک اتصال رمزگذاری شده با ارائه دهنده VPN برقرار کنید، که شما را به اینترنت هدایت کند. هنگامی که که درخواست اتصال شما از طریق سرور به ارائه دهنده VPN (هاب) ارسال می شود آدرس IP جدیدی به شما اختصاص داده می شود، این از آدرس IP واقعی شما که برای شناسایی دستگاه استفاده می شود محافظت می کند. ینابراین شبکه خصوصی مجازی، رایانه شما را نامرئی و داده های شما ناشناس می‌کند.

 

vpn

 

تونل VPN چیست؟

تصویر یک تونل روش خوبی برای نشان دادن عملکرد VPN است. از خارج از یک تونل، هیچ کس نمی تواند ترافیک داخل را ببیند یا بر آن تأثیر بگذارد. اتصال VPN نیز همین است، زمانی که یک اتصال رمزگذاری شده است هیچ کس دیگری نمی تواند داده های منتقل شده را ببیند. در حقیقت،  یک حمله کننده می تواند ببیند از طریق این تونل یک اتصال برقرار شده، اما نمی تواند ببیند که چه چیزی ارسال می شود و یا به کجا فرستاده می شود.

 

vpn

 

توصیف جالبی از VPN

عملکرد یک شبکه خصوصی مجازی را می توان با صحبت به یک زبان مخفی که فقط برای دو نفر در حال مکالمه قابل درک است مقایسه کرد. آنها می توانند پیام های خود را در اتاقی پر از افراد متفاوت فریاد بزنند در حالی که هیچ كدام از افراد حتی نتوانند تصور کنند که آن‌ها در مورد چه چیزی صحبت می كنند.

مطالب مشابه :  معرفی سایتAV-TEST

 

نصب  VPN

برای استفاده از تونل، شما باید یک نرم افزار تخصصی به نام VPN  را بر روی نوت بوک، تلفن هوشمند یا تبلت خود نصب کنید. این نرم افزار اتصال را با ارائه دهنده برقرار می‌کند.

 تنها کاری که شما به عنوان یک کاربر باید انجام دهید نصب برنامه VPN و فعال کردن آن فقط با چند کلیک است. این نرم افزار ادامه امور مرتبط به حفاظت را انجام خواهد داد. در برخی موارد از پیش تنظیم شده است، در این صورت تنها لازم است نقطه ای را که می خواهید به آن متصل شوید مشخص کنید. به عنوان مثال، با انتخاب یک کشور محل اتصال سرور را تعیین می کنید. به محض برقراری اتصال می توانید مانند قبل از دستگاه خود استفاده کنید.

 

چرا به VPN نیاز داریم؟

هر زمانی که نتوانستید به شبکه ای که در آن هستید اعتماد کنید، استفاده از VPN منطقی است. ممکن است اتصال با WLAN در فرودگاه، کنفرانس یا هتل مثال خوبی باشد. در چنین شبکه هایی  خطر سرقت اطلاعات شخصی مانند رمزعبور یا شماره کارت اعتباری یا خواندن ایمیل ها و پیام های فوری شما توسط مجرمان بسیار زیاد است.

 

VPN در کجا استفاده می شود؟

شرکت ها در زمان نیاز به انتقال اطلاعات محرمانه از VPN استفاده می کنند. آنها از این روش اطلاعات و داده هایی را که فقط از طریق شبکه شرکت در دسترس هستند را در اختیار کارکنان دورکار یا در حال مأموریت قرار می‌دهند. شرکت، تونلی را که از طریق اینترنت قابل دسترسی است و کارکنان می توانند به آن متصل شوند را ایجاد می‌کند. این تونل بین کارمندان در یک شبکه عمومی و شبکه داخلی شرکت ارتباط ‌برقرار می‌کند و کارمندان را قادر می سازد، دقیقاً مانند اینکه در دفتر کار خود هستند خارج از دفتر کار خود با خیال آسوده کار کنند.

منبع: GDATA

لطفا مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید

 

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x