بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

جرایم سایبری در ایام کریسمس

جرایم سایبری در ایام کریسمس

5 دلیل که هکرها تعطیلات را دوست دارند

جرایم سایبری در ایام کریسمس

جرایم سایبری در ایام کریسمس: کریسمس قرار است شگفت‌انگیزترین زمان سال باشد، اما تعطیلات اکنون به شکار هکرهایی تبدیل شده است که به دنبال سرقت اطلاعات شخصی و کارت اعتباری یا دزدی داده‌ها برای دریافت باج هستند. در حالی که اکثر مردم در مورد هک‌های تعطیلات به عنوان خرده فروشان فکر می کنند ( تعداد حملات به تجارت الکترونیک در سه ماهه چهارم سال 2017 113 درصد بیشتر از حجم حملات در سه ماهه قبل بود)، خرده فروشان تنها کسانی که در تعطیلات در معرض خطرند نیستند. امسال دیدیم که چگونه یک حمله‌باج افزار  سیستم‌ها را در آتلانتا خاموش کرد. حالا تصور کنید اگر هکرها بتوانند حمله مشابهی را در شلوغی فصل تعطیلات انجام دهند. شلوغی تعطیلات ممکن است قربانیان را مجبور به پرداخت باج کند. بنابراین، چه چیزی سازمان‌ها را در برابر حملات در طول تعطیلات آسیب‌پذیرتر می‌کند؟

 

جرایم سایبری در ایام کریسمس

5 دلیل اصلی که تعطیلات باعث می‌شود سازمان‌ها در برابر حملات سایبری آسیب پذیرتر شوند

1. کاهش کارکنان

در طول ماه‌های نوامبر و دسامبر، بسیاری از کارمندان از روزهای تعطیل خود برای سفر، ملاقات با خانواده و دوستان خود استفاده می‌کنند. این می‌تواند یک سازمان را آسیب پذیر کند، زیرا کارکنانی که قرار است از قلعه محافظت کنند دیگر در محل نیستند. علاوه بر این، کارمندانی که از راه دور کار می‌کنند می‌توانند امنیت را به خطر بیندازند، زیرا احتمالاً بسیاری از نقاط خطرناک Wi-Fi وارد سیستم می‌شوند و از دستگاه‌هایی استفاده می‌کنند که ممکن است ویژگی‌های امنیتی نداشته باشند.

2. خرید آنلاین کارمند

در طول دیوانگی فصل تعطیلات که همه وقتشان کم است، چه کسی می‌خواهد وارد بازار شود؟ هیچکس. بنابراین، جای تعجب نیست که کارمندان در حین کار برخی از خریدهای هدیه آنلاین انجام می‌دهند. متأسفانه، آن‌ها ممکن است توسط یک تبلیغ مخرب که یک معامله داغ ارائه می‌دهد هدف قرار گیرند. بدون فکر کردن، ممکن است روی تبلیغی کلیک کنند که کل شبکه را آلوده کند.

3. اضافه بار ایمیل

صندوق ورودی در تعطیلات به سرعت پر می شود. ایمیل‌هایی از دوستان و خانواده، دعوت‌نامه‌های مهمانی تعطیلات، رسید خرید، تأییدیه‌های حمل و نقل و تعداد زیادی ارتباطات دیگر وجود دارد. به همین دلیل، کارمندان – حتی آنهایی که آموزش دیده اند تا مراقب ایمیل‌ها و لینک‌های مشکوک باشند به احتمال زیاد مراقب خود هستند. کلاهبرداران این را می‌دانند و از آن به نفع خود استفاده می‌کنند.

مطالب مشابه :  هکتیویسم چیست؟

4. استفاده از ایمیل شخصی

احتمال اینکه کارمندان در طول تعطیلات از ایمیل شخصی خود برای خرید آنلاین و کارهای دیگر استفاده کنند بسیار بیشتر است. اما برخلاف ایمیل‌های شرکتی که احتمال بیشتری برای مسدود کردن لینک‌ها و پیوست‌های مشکوک دارند، ایمیل های شخصی معمولاً برای محتوای مخرب توسط سازمان فیلتر نمی‌شوند. محتوا اغلب از طریق ارتباطات رمزگذاری شده سرتاسر، مانند HTTPS، ارائه می‌شود و پیوست‌ها را قادر می‌سازد تا فیلترها را دور بزنند که به مهاجمان امکان دسترسی به شبکه شرکتی را می‌دهد.

5. شباهت رمز عبور

اکثر مردم ده ها حساب آنلاین دارند و به خاطر سپردن همه آن رمزهای عبور می تواند چالش برانگیز باشد (مخصوصاً زمانی که برخی از آنها فقط در تعطیلات برای خرید یا ارسال کارت الکترونیکی استفاده می شوند). به جای پر کردن مداوم فرم‌های «گذرواژه فراموش‌شده»، بسیاری از افراد از رمزهای عبور مشابه یا مشابهی برای حساب‌های خرده‌فروشی خود استفاده می‌کنند که برای شبکه سازمان خود استفاده می‌کنند. از آنجایی که تعطیلات زمانی است که اکثر مردم به حساب‌های خرده‌فروشی دسترسی دارند، این به هکرها کمک می‌کند و به مصرف‌کنندگان، کارفرمایان یا هر دو آسیب می‌زند.

یافتن امنیت از طریق ارائه دهنده شخص ثالث
هک تعطیلات ادامه خواهد داشت و احتمالاً به دلیل ترافیک آنلاین، حواس پرتی کارمندان و کاهش منابع افزایش می‌یابد، اما اگر در فصل تعطیلات نگران امنیت خود هستید، ممکن است بخواهید از نم افزارهای امنیتی کمک بگیرید. نرم افزارهای امنیتی به ارزیابی سیستم‌های فعلی شما کمک می‌کند با نرم افزارهای امنیتی سافت یاب، می‌توانید با دانستن اینکه سازمان در امنیت است آرامش خاطر به دست آورید.

منبع: dsm

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x