بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

انواع کلاهبرداران اینستاگرام را بشناسید تا در دام نیفتید!

کلاهبرداران اینستاگرام

با انواع کلاهبرداری اینستاگرام آشنا شوید

انواع کلاهبرداران اینستاگرام را بشناسید تا در دام نیفتید!

آیا تاکنون در دام کلاهبرداران اینستاگرام افتاده‌اید ما در این مقاله راهکارهایی برای جلوگیری و مقابله با آن‌ها برای شما شرح می‌دهیم.

اگرچه شبکه‌های اجتماعی مثل فیسبوک، اینستاگرام، تلگرام و غیره قابلیت‌های جذاب بسیار زیادی همچون امکان برقراری ارتباط با دیگران، ایجاد مشاغل خانگی و غیره را در اختیار کاربران قرار می‌دهند ولی از سوی دیگر این فرصت را نیز در اختیار مجرمان سایبری قرار می‌دهند که به راحتی به اطلاعات افراد دسترسی یافته و از آن‌ها جهت سوءاستفاده‌های مالی و اهداف پلیدشان استفاده کنند.

در این مطلب از سافت یاب تعدادی از کلاهبرداری‌های رایج که کاربران اینستاگرام را هدف می‌گیرند، مورد بررسی قرار می‌دهیم.

 

۱. افراد و شرکت‌هایی که جذب فالور با قیمت‌های بسیار ارزان و استثنایی را تبلیغ می‌کنند.

در اینستاگرام، تعداد فالورها برای بیشتر کاربران اهمیت بسیار زیادی دارد؛ زیرا هر چه تعداد فالورهای یک اینفلوئنسر بیشتر باشد از اعتبار، نفوذ اجتماعی و اعتماد بیشتری در بین سایر کاربران برخوردار خواهد بود.

کلاهبرداران اینستاگرام نیز از چنین فرصتی سوءاستفاده کرده و با وعده جذب فالور و پرداخت هزینه کم از اینفلوئنسرها می‌خواهند اطلاعات حساب کاربری اینستاگرام و سایر اطلاعات شخصی‌شان را در اختیار آن‌ها قرار دهند. در نهایت آن‌ها به راحتی به حساب کاربری افراد دسترسی یافته و هویت‌شان را سرقت می‌کنند.

 

۲. کلاهبرداری‌های شغلی

کلاهبرداران اینستاگرام ممکن است از طریق پیشنهاد فرصت‌های شغلی وسوسه‌انگیز، کاربران را متقاعد به ارایه اطلاعات هویتی‌شان مثل آدرس منزل، سوابق تحصیلی و شغلی و همچنین اطلاعات تماس یا مالی‌شان کنند. باید ابتدا قبل از تصمیم‌گیری و انجام هر اقدامی، در وب‌سایت اصلی شرکت مدنظر بررسی کنید که آیا واقعاً درخواست نیروی کار را دارد یا خیر؟ همچنین بهتر است اطلاعات‌تان را از طریق درگاه اینترنتی یا آدرس ایمیل رسمی شرکت برای آنها ارسال کنید.

کلاهبرداران اینستاگرام

 

۳. دوره‌های کسب ثروت و موفقیت

ارایه‌ دهندگان دوره‌هایی که عناوینی مثل کسب ثروت و موفقیت در زمان کوتاه در پی درآمدزایی هستند معمولاً هیچ‌ اعتبار و تخصصی در این خصوص ندارند. هر چند تمام این دوره‌ها با هدف کلاهبرداری از افراد برگزار نمی‌شود ولی تعداد دوره‌های آموزشی که فاقد هرگونه ارزش و اعتباری هستند همچنان رو به افزایش است. افرادی که قصد شرکت در کلاس‌های آموزشی انگیزشی را دارند باید در انجمن‌های آنلاینی که تعداد زیادی از کاربران تجربیات‌شان را در آنجا با دیگران به اشتراک می‌گذارند جستجو نموده و سابقه برگزارکنندگان این دوره‌ها را در وب سایت گوگل بررسی کنند.

مطالب مشابه :  5 گام برای افزایش آگاهی سایبری سازمان شما

 

۴. کلاهبرداری‌های احساسی و عاشقانه (مهندسی اجتماعی)

هکرها با استفاده از عکس‌های جذاب یک دختر یا پسر و معرفی خود با آن مشخصات، افراد را ترغیب به ارایه اطلاعات شناساییش می‌کنند. بسیاری از هکرها پس از برقراری ارتباط با کاربران و فریب احساسات‌شان آن‌ها را ترغیب به ارسال پول به حساب‌های خود می‌کنند. این کلاهبرداران در ابتدا مبالغ کوچک و ناچیزی را درخواست می‌کنند اما با گذشت زمان مبلغ درخواستی‌شان را افزایش می‌دهند.

 

۵. سواستفاده کلاهبرداران اینستاگرام از اینفلوئنسرها

امروزه بسیاری از افراد از شبکه‌های اجتماعی به عنوان فرصتی برای اینفلوئنسر شدن و ایجاد یک کسب‌وکار استفاده می‌کنند. این برندها با پیشنهاد همکاری به چهره‌های سرشناس از آن‌ها می‌خواهند هزینه تحویل محصولاتی را که ظاهراً رایگان هستند پرداخت کنند اما از طرف دیگر هزینه تحویل این محصولات بسیار زیاد و غیرمنطقی است.

 

۶. جوایز دروغی

ممکن است مجرمان سایبری حساب‌های کاربری برندهای شناخته شده را جعل کرده و یکسری جوایز دروغی را در آن‌ها قرار دهند. این کلاهبرداران بعد از اینکه تعداد پاسخ‌ها به یک حد نساب مشخص رسید، برنده‌های خود را انتخاب نموده و اطلاعاتی مثل نام، اطلاعات تماس و سایر اطلاعات قابل استفاده برای سرقت هویت را از آن‌ها دریافت می‌کنند.

 

استفاده کاملا ایمن از اینستاگرام

کلاهبرداران اینستاگرام از آنچه تصور می‌کنید به شما نزدیک‌تر هستند. آن‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا در ازای صرف وقت، پول و هویت شما را به سرقت ببرند. برای پیشگیری از قربانی شدن توسط کلاهبرداران اینستاگرامی مراقب باشید که با چه اشخاصی در ارتباط هستید. توصیه می‌شود پیش از ارسال هرگونه اطلاعات هویتی و برقراری ارتباط، اعتبار حساب کاربری مورد نظر را بررسی نموده و از هویت اصلی افراد مطمئن شوید.

منبع: makeuseof

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x