بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

چگونه از حساب معاملاتی آنلاین خود محافظت کنیم

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین : طبق گزارشی از The Economic Times India، مجرمان سایبری بازارهای سهام را هدف قرار می‌دهند. روش کار آن‌ها شامل فروش سهام پنی از حساب خود و خرید آن‌ها از یک حساب هک شده است. به این ترتیب، سرمایه گذار اصلی یا مالک حساب هک شده در نهایت پول را از دست می‌دهد.

در هر صورت باید کارگزار مناسبی را برای اجرای استراتژی خود پیدا کنید و بتوانید از ابزارهای مناسب استفاده کنید. مهمتر از همه، شما باید از یک کارگزار قابل اعتماد و تنظیم شده با یک محیط تجاری امن استفاده کنید.

اخیر افزایش نقض اطلاعات، معامله گران و سرمایه گذاران را به این فکر واداشته است که چگونه می‌توانند از داده‌ها و حساب‌های تجاری خود در برابر هکرها محافظت کنند. بنابراین، بیایید نگاهی به راهکارهایی بیندازیم که بتوانید بهتر از حساب معاملات آنلاین خود محافظت کنید.

محافظت از حساب معاملاتی آنلاین

وقتی آنلاین هستید مراقب باشید

نکته اول واضح است، اما به یاد داشته باشید که همیشه هنگام وب گردی و خرید آنلاین مراقب باشید، زیرا مجرمان سایبری اغلب روش های خود را برای دسترسی به اطلاعات شخصی شما تغییر می‌دهند تا حساب‌های شما را هک کنند. مراقب باشید به چه کسی اعتماد دارید و چه چیزی دانلود می‌کنید!

مراقب ایمیل‌ها باشید

به ایمیل‌هایی که اطلاعات پرسنل را درخواست می‌کنند پاسخ ندهید، زیرا هیچ نهاد قانونی از طریق راه‌های غیرایمن، مانند ایمیل، اطلاعات حساس را از شما درخواست نخواهد کرد. روی پیوندهایی که از آدرس‌های ایمیل ناشناخته (یا آدرس‌های شناخته شده ولی مشکوک هستند) کلیک نکنید. حتی اگر پیوندی قانونی به نظر می‌رسد، بیشتر مراقب باشید. به جای کلیک کردن روی آن، آدرس را در مرورگر تایپ کنید تا آن را بررسی کنید.

 رمزهای عبور قوی انتخاب کنید

برخی از کارگزاران به شما اجازه می‌دهند به جای رمز عبور، یک عبارت عبور تنظیم کنید، که اغلب طولانی‌تر و قوی‌تر است. عبارت عبور مجموعه‌ای از کلمات تصادفی است که یک عبارت را ایجاد می‌کند. گذرواژه‌ها و رمزهای عبور قوی و کارآمد نباید حاوی اطلاعات شخصی باشند.

شما همچنین باید همیشه کاراکترهایی را اضافه کنید که شامل اعداد، نمادها و همچنین حروف بزرگ و کوچک هستند. اگر بخواهید، می‌توانید از یک تولید کننده رمز عبور تصادفی استفاده کنید. همچنین مهم است که رمزهای عبور خود را به طور منظم تغییر دهید و از استفاده چندباره از یک رمز عبور خودداری کنید.

مطالب مشابه :  اسپلیت تونل چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

 فرآیند تأیید دو مرحله‌ای را فعال کنید

در صورت وجود، یک فرآیند احراز هویت چند عاملی یک راه عالی برای ایمن سازی حساب سرمایه گذاری شما وجود دارد. این مرحله امنیتی از شما می‌خواهد که بیش از یک عامل تأیید را برای دسترسی به حساب تجاری خود ارائه دهید. کد می‌تواند به ایمیل، تلفن همراه شما یا از طریق یک برنامه احراز هویت ارسال شود، بنابراین می‌توانید اجازه دسترسی را بدهید.

هشدارها یا پیامک حساب خود را فعال کنید

یکی از بهترین راه‌ها برای آگاه ماندن از تمام فعالیت‌های مرتبط با حساب‌های بانکی و تجاری، فعال کردن هشدارهای ایمیل یا پیامک درباره ورود به حساب، تلاش‌های ناموفق برای ورود به حساب، تغییر رمز عبور، و انتقال پول یا اوراق بهادار است. انواع هشدارهای موجود به بانک، کارگزار یا شرکت سرمایه گذاری شما بستگی دارد، بنابراین مطمئن شوید که پلتفرم‌های آنلاین شما چه چیزی ارائه می‌دهند و چگونه می‌توانید آن‌ها را روشن کنید.

تاییدیه‌های تجاری و صورت‌های حساب خود را بررسی کنید

همیشه اطلاعات موجود در مورد فعالیت حساب خود را بخوانید تا به دنبال موارد مشکوک بگردید. به دنبال هرگونه مغایرت در تراکنش‌هایی باشید که در صورت‌حساب‌های حساب و تأییدیه‌های تجاری شما ظاهر می‌شود و در صورت مشاهده هرگونه تراکنش غیرمجاز، فوراً با کارگزار خود تماس بگیرید. از تمام ارتباطاتی که با کارگزار خود در مورد آن دارید، سابقه مکتوب داشته باشید.

 

کلام پایانی

نقض داده‌ها، حملات بدافزار، فیشینگ و سرقت هویت برخی از رایج ترین خطرات امنیت سایبری هستند که هنگام تجارت آنلاین وجود دارند. بنابراین این مراحل را برای محافظت از خود در برابر هکرها و ایمن نگه داشتن پول و سرمایه گذاری خود در نظر بگیرید.

البته نکات زیادی وجود دارد که باید برای محافظت بهتر از حساب‌های معاملاتی آنلاین خود دنبال کنید، اما شروع با این نکات به شما کمک می‌کند تا عادات بهتری در جهت محافظت از حساب معاملاتی آنلاین خود داشته باشید.

منبع: hackread

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x