بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

ویندوز ۱۱ در راه است

ویندوز ۱۱ در راه است

تغییرات احتمالی ویندوز جدید نسبت به نسل قبل

ویندوز ۱۱ بزرگترین بروزرسانی دهه گذشته است

ویندوز ۱۱در راه است

ویندوز ۱۱در راه است : ساتیا نادلا، مدیر اجرایی مایکروسافت در رویداد Build 2021 اعلام کرد که بروزرسانی جدید ویندوز، بزرگترین و مهم‌ترین بروزرسانی ویندوز در یک دهه اخیر است. برای بررسی این ادعا باید مسیری که مایکروسافت در این دهه اخیر طی کرد را از نظر گذراند. در سال ۲۰۱۱ مایکروسافت ویندوز ۷ را سیستم عامل رسمی این شرکت نامید، ولی در سال ۲۰۱۲ ویندوز ۸ را منتشر و نسخه RT آن را برای تبلت‌ها معرفی کرد.

windows11

در سال ۲۰۱۲، ویندوز ۸ درست در کنار Windows RT، Surface RT و Surface Pro راه اندازی شد. تقریباً همه این نسخه‌ها با شکست مواجه شدند، اما این چهار مورد تغییرات بزرگی را برای ویندوز و مایکروسافت به طور کلی نشان می‌دهد. ویندوز ۸ رادیکال بود. منوی Start را که از سیستم عامل اصلی ویندوز ۹۵ را حذف و آن را با Start Screen جایگزین کرد. ویندوز ۸ در کنار محیط لمسی تمام صفحه، یک محیط دسکتاپ آشنا داشت که کاملاً شبیه سیستم عامل دسکتاپ و سیستم عامل تبلت است.

microsoft

پس از ویندوز ۸، نسخه Windows RT معرفی شد که آن هم شکست خورد. این اولین تلاش مایکروسافت برای ساخت ویندوز در ARM بود، با این تفاوت که نمی‌توانست برنامه‌های Win32 را اجرا کند. سرفیس RT از محصولات سخت افزاری مایکروسافت بود که قربانی سیستم عامل ضعیف ویندوز RT شد. نسل اول سرفیس پرو هم به دلیل ضخامت، سنگینی و عمر کم باتری، فروش خوبی را بدست نیاورد. پس از عدم موفقیت ویندوز ۸ و شکست‌های پی در پی، مایکروسافت در ۳۰ سپتامبر سال ۲۰۱۴ از ویندوز ۱۰ رونمایی کرد. روز بعد، اولین پیش نمایش فنی منتشر شد و Windows Insider Program متولد شد.

windows

در ژانویه ۲۰۱۵، تری میرسون به صحنه آمد و اعلام کرد که ویندوز ۱۰ برای هر کسی که از ویندوز ۷، ویندوز ۸.۱ یا ویندوز فون ۸.۱ استفاده می‌کند، یک نسخه رایگان است. این یک جابجایی عظیم برای شرکت بود و ویندوز ۱۰ قصد رقابت با ویندوز ۷ را داشت. استفاده از سیستم عامل یونیورسال ویندوز و امکان استفاده از برنامه‌های مختلف در دسکتاپ در کنار دستگاه‌های لمسی مثل تبلت ها، مهم‌ترین دلیل موفقیت ویندوز ۱۰ است.

ویندوز ۱۰ آخرین نسخه ویندوز مایکروسافت بود؟

شرکت مایکروسافت پس از انتشار ویندوز ۱۰ اعلام کرد که پس از این ویندوز سیستم عامل دیگری را معرفی نمی‌کند و فقط از این نسخه پشتیبانی کرده و بروزرسانی‌های مختلف برای این ویندوز را منتشر می‌کند. اما اکنون مدیران این شرکت تغییر کردند و سیاست‌ها نیز تغییر کرده و فرصتی بوجود آمده که با تغییری در سیستم عامل، رابط کاربری و ویژگی‌های جدیدی در دسترس کاربران قرار بگیرد. تبلیغات و تیزر‌هایی که مایکروسافت از این ویندوز جدید منتشر کرده هم می‌تواند به جلب نظر کاربران برای استفاده از این ویندوز بی تاثیر نیست.

پس از معرفی نسخه جدیدی ویندوز، دیگر ویندوز 10X در دسترس نیست و مایکروسافت توقف این نسخه را به طور رسمی اعلام کرد و ویندوز ۱۱ را به عنوان بروزرسانی رایگانی برای کاربران ویندوز ۱۰ منتشر می‌کند و با این رویه‌ای که این شرکت در پیش گرفته احتمال انتشار ویندوز ۱۲ در آینده‌ای نزدیک وجود دارد.

مطالب مشابه :  محافظت از تهدید Insider با Safetica ONE 10.0

شرکت مایکروسافت قصد دارد درآمد بیشتری از سازندگان و توسعه دهندگان برنامه‌ها مانند اپل در ویندوز کسب کند. در این باره ساتیا نادلا اعلام کرد که نسل بعدی ویندوز فرصت بیشتری به توسعه دهندگان می‌دهد و به احتمال زیاد فروشگاه جدید مایکروسافت وجود دارد. پشتیبانی از برنامه‌های ۶۴ بیتی روی تراشه ARM خبر خوشی برای کاربران به استفاده ویندوز در تبلت‌ها و تلفن‌های همراه است.

windows

فروشگاه مایکروسافت آنطور که انتظار می‌رفت رشد نکرد. هنگامی که ویندوز ۱۰ برای اولین بار معرفی شد، این شرکت دارای چهار پل بود. یکی از آن‌ها راهی برای کامپایل مجدد کد iOS به عنوان یک برنامه ویندوز بود، یکی اجرای برنامه‌های اندرویدی در ویندوز، یکی بسته بندی برنامه‌های تحت وب میزبان به عنوان برنامه‌های UWP و دیگری بسته بندی برنامه‌های دسکتاپ به عنوان برنامه‌های فروشگاه پل iOS از نظر فنی هنوز وجود دارد.

اما برنامه‌های دسکتاپ هنوز به روشی که مایکروسافت دوست دارد به فروشگاه راه پیدا نکرده اند. با ویندوز ۱۱، باید تغییرات بزرگی ایجاد شود. توسعه دهندگان می‌توانند برنامه‌های خود را بدون بسته بندی برای آن‌ها ارسال کنند و همچنین می‌توانند آن‌ها را در CDN خود میزبانی کنند، به این معنی که در واقع لازم نیست توسط مایکروسافت و فقط از طریق ویترین فروشگاه Microsoft توزیع شود.

تعمیرات اساسی بصری در ویندوز ۱۱

این همان تغییر بزرگی است که مایکروسافت قصد دارد در رویداد خود به نمایش بگذارد. ویندوز ۱۱ از نظر بصری با ویندوز ۱۰ متفاوت خواهد بود، از آنجا که ویندوز ۱۰ در طول سال‌ها تغییرات ظریف در طراحی ایجاد کرده، اما ظاهری کاملاً جدید پیدا نکرده است. در این نسخه از ویندوز گوشه‌های گردی وجود خواهد داشت. مایکروسافت از زمان انتشار ویندوز ۸ روی گوشه‌های تیز تمرکز کرده و آن کاشی‌های مربع شکل نیز به ویندوز ۱۰ راه پیدا کرده اند. ویندوز ۱۱ هم اکنون از سیستم عامل‌های مدرن‌تر مانند iOS و اندروید پیروی می‌کند.

microsoft

همچنین آیکون‌های جدید و رنگارنگ در سراسر سیستم عامل وجود دارد. این موارد را در File Explorer، Device Manager و تقریباً در هرجای دیگر پیدا خواهید کرد. پشتیبانی بهتر از صفحات لمسی می‌تواند استفاده راحت‌تر از ویندوز ۱۱ را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

ویندوز ۱۱ چه زمانی عرضه می‌شود؟

ویندوز ۱۱ در راه است : ویندوز ۱۱ پاییز امسال منتشر می‌شود و جدول زمانی کاملاً متفاوت با به روزرسانی عادی ویژگی ویندوز است. طی شش ماه تا یک سال آینده، ویژگی‌های جدید به کانال Dev برنامه Windows Insider وارد می‌شوند. کارکنان مایکروسافت آن‌ها را آزمایش می‌کنند، بازخورد می‌دهند و همه چیز تکامل می‌یابد. پیش نمایش قرار است برای Windows Insiders ارائه شود.

windows11

ویندوز ۱۱در راه است :اندکی پس از آن باید به کانال Beta هدایت شود و پس از آن نیز OEM‌ها شروع به دریافت ویندوز برای نصب در لپ تاپ‌ها و دسکتاپ‌های جدید می‌کنند و در ماه اکتبر یا نوامبر، ویندوز ۱۱ برای همه در دسترس خواهد بود و ممکن است این بروزرسانی جذاب به طور رایگان در اختیار همه کاربران قرار بگیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ویندوز ۱۱ در راه است

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x