بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

کارت پستال‌های خطرناک و سایر خطرهای کریسمس

کریسمس

کارت تبریک‌های خطرناک و سایر خطرهای کریسمس

هر کسی که آنلاین شود ممکن است هک شود. در طول کریسمس، این امکان دو برابر می شود زیرا ما تعدادی خرید انجام می‌دهیم و آنقدر هیجان زده می شویم که امنیت را فراموش می کنیم.
آیا تاکنون تمام هدایای کریسمس و سال نو خود را خریداری کرده‌اید و بلیط های تعطیلات و اتاق‌های هتل را رزرو کرده اید؟ من  شرط می‌بندم که بسیاری هنوز همه این کارها را انجام نداده‌اند و اکنون اوقات فراغت خود را صرف انجام یک «جستجوی بزرگ تعطیلات» در آخرین لحظه می‌کنند. حفظ آرامش برای جلوگیری از قربانی شدن در یک کمپین فیشینگ تعطیلات بسیار مهم است. .
در سال 2014، بیش از 51 درصد از مردم در بریتانیا و آلمان هدایایی را به صورت آنلاین خریداری کردند و حتی بیشتر از طریق کانال‌های آنلاین مختلف (وب سایت ها، ایمیل ها، شبکه های اجتماعی) با فروشندگان به منظور انتخاب، دریافت تخفیف یا دریافت جامع تعامل داشتند.  در بریتانیا، آفریقای جنوبی و آلمان، از هر دو مصرف‌کننده، یک نفر از گوشی هوشمند برای خرید آنلاین استفاده می‌کند.
ظهور تجارت تلفن همراه، هکرها و همچنین کاربران را به خود جذب می کند: پرداخت با گوشی هوشمند شما واقعاً آسان است و در مقابل مطمئناً هک کردن آن و سرقت اعتبار بانکی شما آسان است. به دلیل فقدان تخصص امنیتی که در میان اکثر کاربران گوشی‌های هوشمند معمول است، وضعیت پیچیده است. ما می دانیم که چقدر سریع و آسان می‌توانیم برنامه‌ها و چیزهای دیگر را با دستگاه‌های خود بخریم، اما از نظر امنیت موبایل تقریباً بی سواد هستیم. با این حال، در عمل، حتی کارشناسان جرم و جنایت نیز می‌توانند نقش قربانی یک هکر را بر عهده بگیرند.

کریسمس
اما حداقل می‌توان خطر حمله را کاهش داد. به همین دلیل، ما  درباره محبوب‌ترین کمپین‌های فیشینگ تعطیلات نوشته‌ایم و نکاتی را برای محافظت از خود آماده کرده‌ایم.

کارت پستال های فریبنده همه ما کارت‌های کریسمس رنگارنگ را دوست داریم که زیبا، خنده دار و حتی متحرک هستند. این به خودی خود کریسمس است، اینطور نیست؟ خوب، مطمئناً تا زمانی که یک نرم افزار تروجان پشت آن تصویر وجود نداشته باشد، این اتفاق می افتد. می‌توانید پیامی را دریافت کنید که به نظر می رسد توسط یک فروشنده قانونی ارسال شده است (به عنوان مثال، Hallmark). از شما می‌خواهد پیوستی را دانلود کنید که در سایت اول، ایمن و قابل اعتماد به نظر می‌رسد. در واقع، این یک تروجان است که کامپیوتر شما را آلوده می‌کند و منتظر می‌ماند تا بخواهید از اعتبار بانکی خود به صورت آنلاین استفاده کنید. سپس یک پنجره بازشو به شما نشان می‌دهد که به شما پیشنهاد می‌کند اطلاعات صورتحساب خود را تأیید یا به روز کنید. اگر این کار را انجام دهید، حساب بانکی شما به سرعت می‌تواند خالی شود.

مطالب مشابه :  قرار گرفتن در معرض داده‌های حساس چیست و چه تفاوتی با نقض داده‌ها دارد؟

تخفیف‌های آنلاین، تقریباً هر نامه‌ای که به نظر می‌رسد تبلیغ قانونی «بیش از حد خوب برای واقعی بودن» باشد، و توسط شرکت‌های هواپیمایی محبوب، اپراتورهای تور و فروشگاه‌های آنلاین ارائه می‌شود، می‌تواند تقلبی و حاوی نرم‌افزارهای مخرب در پیوست باشد. حتی یک فلش USB که ممکن است به عنوان هدیه در یک مرکز خرید محلی دریافت کرده باشید، می تواند خطر مشابهی داشته باشد.

فرض کنید. ایمیلی دریافت کردید که از شما خواسته شده برای پیرمردها و پیرزنان تنها در خانه سالمندان یا کودکانی که در یتیم خانه زندگی می کنند، پول بفرستید؟ برخی از آنها ممکن است نامه‌های کلاهبرداری ارسال شده توسط کلاهبرداران باشد. اگر این جرایم سایبری پس از ارسال پول، کل حساب بانکی شما را تخلیه نکنند، بسیار خوش شانس خواهید بود.

کلاه مجازی گران قیمت بابانوئل. گیمرها قربانیان کمپین‌های فیشینگ هستند. هکرها اعتبار بانکی، آیتم‌های بازی و شخصیت های سطح بالا را می دزدند تا بتوانند پولی به دست آورند. آنها می‌توانند این کار را به طرق مختلف انجام دهند. به عنوان مثال، آنها می‌توانند نرم افزار تروجان را به عنوان محافظ صفحه نمایش قدرتمند برای شما ارسال کنند.

همه این روش ها تنها زمانی موفق می شوند که کاربر هیجان زده شود و متعاقباً قوانین امنیتی را فراموش کند. پس آرام باشید و مراقب باشید!

اگر می‌خواهید برای حمایت از بچه‌ها یا حیوانات خانگی خود پول بفرستید، با هدف دریافت تخفیف پایدار یا رزرو اتاق برای تعطیلات (و همچنین در بسیاری موارد دیگر)، روی لینک‌های مشکوک کلیک نکنید. آدرس وب را به صورت دستی تایپ کنید و در صفحه اخبار به دنبال تبلیغی باشید که به آن علاقه داشتید.

هیچ محتوای دزدی را دانلود نکنید. به هر حال، چه این کار را انجام دهید یا نه، از یک راهکار آنتی ویروس استفاده کنید و توصیه های آن را دنبال کنید.

کریسمس و سال نو بر همه مبارک!

منبع: kaspersky

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x