بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

چطور در عین جلوگیری از بدافزارها ویندوز 11 را دانلود کنیم؟

ویندوز 11

چطور در عین جلوگیری از بدافزارها، ویندوز 11 را دانلود کنیم؟

چرا باید ویندوز 11 را دانلود کرد؟

در حالی که مایکروسافت ادعا می‌کرد ویندوز 10 آخرین ویندوزی است که منتشر می‌کنند و اینکه این شرکت از آن به بعد فقط قرار است آپدیت‌هایی از آن را بیرون دهد، مایکروسافت در تاریخ 24 ژوئن سال جاری از ویندوز 11 خود پرده برداشت. گرچه ویندوز 11 از اساس همان ویندوز 10 است، اما هنوز هم بزرگ‌ترین آپدیت سیستم‌عامل در این شش سال به حساب می‌آید. در ویندوز 11 شاهد قابلیت‌های جدید و چندین اصلاحات و تغییرات بزرگ رابط کاربری هستیم. به طور رسمی، ویندوز 11 در اکتبر سال 2021 به صورت عمومی موجود شد اما توده‌ای از مردم در تلاشند زودتر از موعد انتشار آن، این سیستم‌عامل را نصب کنند. چنین مشتاقانی در سر دارند این سیستم جدید را برای ابداعاتی که در آن بکار رفته سریعاً امتحان کنند و در این میان برخی هم دوست دارند زودتر به کاربران خود در خصوص قابلیت‌های این سیستم‌عامل خبر دهند. توسعه‌دهندگان نرم‌افزار هم که خوب برای اجرای تست سازگارپذیری با محصولات خود و رفع مسائل آن پیش از روز انتشار نیاز دارند با این OS زودتر آشنا شوند. گرچه مایکروسافت پروسه دانلود و نصب ویندوز 11 را از وبسایت رسمی‌اش به ساده‌ترین حالت ممکن ساخته است اما هنوز هم بسیاری سایر منابع را برای دانلود این نرم‌افزار بازدید می‌کنند که خوب اغلب حاوی یک سری محتواهای مخصوص مجرمان سایبری هستند.

ویندوز 11

چطور اسکمرها افرادی را که ویندوز 11 را دانلود می‌کنند فریب می‌دهند؟

آسان‌ترین روش برای فریب، دادن چیزی بیش از آنچه نیاز است می‌باشد. مثال می‌زنیم: فایلی قابل‌اجرا به نام 86307_windows 11 چیزی به نام 86307_windows 11 را ساخت. این در حقیقت با فایلی که سایزش به بزرگی 1.75 گیگ بود قطعاً معقول به نظر می‌رسید. در حقیقت، قسمت عمده‌ی این فضا شامل یک فایل DDL می‌شود که خود حاوی کلی اطلاعات بی‌ربط و بلااستفاده است.

 

و حالا باز کردن یک فایل قابل‌ اجرا نصب‌ را شروع می‌کند؛ نصب‌گری که شبیه به یک ویزارد نصب ویندوز معمولی است. هدف اصلی‌اش دانلود و اجرای فایل‌های قابل‌اجرای جالب دیگر است. دومین فایل قابل اجرا نیز یک نصب‌گر است و تازه حتی تعهدنامه مجوز هم دارد (که معدود افرادی آن را می‌خوانند) که آن را دانلود منیجر برای 86307_windows 11 می‌نامند و می‌گوین همچنین یک سری نرم‌افزارهای اسپانسر شده را هم نصب می‌کند. اگر توافق‌نامه پذیرفته شود، انواعی از برنامه‌های آلوده روی دستگاه شما نصب خواهد شد.

مطالب مشابه :  اهمیت ارتقا سطح آموزش امنیت سایبری کارمندان

 

محصولات کسپرسکی از پیش سابقه شکست صدها اقدام آلوده را که از نقشه‌های مشابه ویندوز 11 استفاده می‌کردند داشته است. بخش بزرگی از بدافزار شامل دانلودرها می‌شود که کارشان دانلود و اجرای سایر برنامه‌هاست. آن برنامه‌های دیگر می‌توانند طیف وسیعی داشته باشند- از آگهی‌افزارهای نسبتاً بی‌ضرر گرفته که راهکارهای ما آن‌ها را جزو غیر ویروسی‌ها می‌دانند تا تروجان‌های تمام‌عیار، سرقت‌گرهای پسورد، اکسپلویت‌ها و سایر چیزهای شرور دیگر.

ویندوز 11

راهکارهای امنیتی

ویندوز 11 را فقط از منابع رسمی دانلود کنید (مایکروسافت هم همین توصیه را برای شما دارد). تاکنون ویندوز 11 به طور رسمی فقط برای شرکت‌کنندگان در برنامه Windows Insider موجود است؛ این بدان معناست که باید ثبت‌نام کنید. همچنین به دستگاهی نیاز خواهید داشت که از پیش روی آن ویندوز 10 نصب شده باشد. برای آپگرید کردن کامپیوتر ویندوز 10 به ویندوز 11 به تنظیمات رفته، روی Update & Security کلیک کرده و بعد Windows Insider Program را انتخاب کرده و برای دریافت آپدیت Dev Channel را فعالسازی کنید. ما توصیه نمی‌کنیم این آپدیت را روی کامپیوتر اصلی خود اجرا کنید؛ زیرا پیش‌ساخت‌ها شاید چنان ثابت و پایدار نباشند. همچنین توصیه می‌کنیم از راهکار امنیتی قابل‌اطمینانی استفاده کنید و هرگز آن را غیرفعال نکنید تا مجرمان سایبری نتوانند از طریق مهندسی اجتماعی یا آسیب‌پذیری‌های سیستم‌های که هنوز برای پرایم‌تایم آماده نیستند به کامپیوتر شما دسترسی پیدا کنند.

 

منبع: kaspersky

مقاله فوق را به رایگان دانلود کنید

جهت انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x