بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

اسپلیت تونل چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

اسپلیت تونل

اسپلیت تونل چیست و آیا باید از آن استفاده کرد؟

اسپلیت تونل (Split Tunneling) یکی از ویژگی‌های مفید برخی از سرویس‌های VPN است. پس در واقع به چه معناست؟ چطور به کارش می بری؟ و کدام VPN ها واقعاً آن را ارائه می دهند؟

اسپلیت تونل چیست؟

Split Tunneling یکی از ویژگی‌های شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) است که به شما امکان می‌دهد ترافیک اینترنت خود را از طریق دو تونل مختلف هدایت کنید که یکی از آنها رمزگذاری شده است در حالی که دیگری شبکه باز شما است.

برای درک تقسیم تونل، باید با VPNها کنار بیایید. بنابراین چگونه تونل شکافی کار می کند؟ اسپلیت تونل چه مزایایی به شما می دهد؟ و کدام VPN ها آن را ارائه می دهند؟

تونل زنی اسپلیت چگونه کار می کند؟

برای درک نحوه عملکرد تونل تقسیم، باید بدانید که VPNها چگونه کار می کنند. اساساً، هنگامی که به اینترنت متصل هستید، مرورگر شما به سرور ISP شما متصل می‌شود که متعاقباً از سرور یک وب سایت برای محتوای خاص درخواست می کند. این یک روش بسیار ساده برای قرار دادن آن است، اما فعلاً باید کار کند.

وقتی از VPN استفاده می کنید، یک سرور دیگر وجود دارد که ترافیک اینترنت شما از آن عبور می کند. کامپیوتر شما ابتدا به یک سرور VPN متصل می شود، سپس سرور برای شما به اینترنت دسترسی دارد. به همین دلیل است که می توانید از VPN برای پوشاندن آدرس IP خود استفاده کنید و از هر کجا که هستید به وب سایت های دارای محدودیت جغرافیایی دسترسی داشته باشید.

با تقسیم تونل، می توانید به VPN دستور دهید که فقط ترافیک را از برنامه‌ها یا URL‌های خاص از طریق کانال ایمن هدایت کند، در حالی که بقیه ترافیک از طریق شبکه باز منتقل می‌شود. این در اصل بهترین هر دو جهان است.

جالب به نظر می‌رسد، درست است؟ اما چرا می خواهید چنین کاری را انجام دهید؟

چرا به تونل شکافی نیاز دارم؟
آیا متوجه شده‌اید که سرعت اینترنت شما گاهی اوقات هنگام اتصال به سرور با استفاده از VPN کاهش می‌یابد؟ این به این دلیل است که ترافیک اینترنت شما اکنون از طریق یک سرور واسطه هدایت می‌شود، و بنابراین طول می‌کشد تا بسته‌های داده بین این نقاط حرکت کنند.

هنگامی که تنها بخشی از ترافیک اینترنت خود را از طریق تونل رمزگذاری شده VPN هدایت می کنید، به شما امکان می دهد از بقیه پهنای باند به طور کامل برای فعالیت های دیگر استفاده کنید.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال تماشای نتفلیکس هستید و از طرف کارفرمایتان با شما تماس می‌گیرد مبنی بر اینکه باید روی چیزی محرمانه کار کنید که روی یک سرور امن میزبانی شده است. اتصال به VPN به این معنی است که سرعت کمتری دریافت خواهید کرد که احتمالاً می تواند منجر به بافر شود در حالی که در حال تماشای کمدی کمدی مورد علاقه خود هستید.

اما در عوض، تقسیم تونل به شما امکان می دهد از تونل امن VPN فقط برای مسیریابی داده های حساس استفاده کنید، در حالی که همچنان به شما امکان می دهد از پهنای باند کامل برای Netflix استفاده کنید.

مطالب مشابه :  معرفی سایتAV-TEST

توجه داشته باشید که سرعت به ارائه دهنده VPN بستگی دارد. ممکن است اصلاً تأخیر احساس نکنید، یا اگر چنین است، ممکن است ناچیز باشد. با این وجود، تقسیم تونل می تواند به شما کمک کند فقط موارد مهم را رمزگذاری کنید.

کدام VPNها تونل تقسیم را ارائه می دهند؟
تونل تقسیم در همه VPN ها در دسترس نیست. در اینجا دو مورد از بهترین خدمات VPN وجود دارد که می توانید از بین آنها انتخاب کنید.

ExpressVPN
ExpressVPN به تونل تقسیم درون برنامه اجازه می دهد، به این معنی که شما می توانید انتخاب کنید که کدام برنامه ها از تونل ایمن استفاده کنند و کدامیک نه.

اگر می‌خواهید از تونل تقسیم در ExpressVPN استفاده کنید، می‌توانید از پنجره گزینه‌ها این کار را انجام دهید.

روی نماد نوار سه‌گانه در سمت چپ بالای رابط کلیک کنید، گزینه‌ها > عمومی را انتخاب کنید و کادر کنار مدیریت اتصال بر اساس هر برنامه را علامت بزنید. سپس، روی تنظیمات زیر کلیک کنید تا انتخاب کنید کدام برنامه ها باید از تونل امن VPN استفاده کنند.

فعال کردن تونل تقسیم در expressvpn
ExpressVPN یک VPN ممتاز با زنگ ها و سوت های فراوان است و مزایای آن بیشتر از هزینه‌هاست. و می توانید از طریق صفحه پیشنهاد انحصاری MUO صرفه جویی کنید.

با این حال، شما تونل تقسیم مبتنی بر URL را در ExpressVPN دریافت نمی کنید. برای آن، می توانید از NordVPN استفاده کنید.

NordVPN
NordVPN هم تونل تقسیم مبتنی بر برنامه و هم مبتنی بر URL را ارائه می دهد. به علاوه، بسیار ارزان تر از ExpressVPN است. فقط یک شکار وجود دارد. برای استفاده از تونل تقسیم مبتنی بر URL به افزونه کروم NordVPN نیاز دارید.

شما هنوز هم می توانید از تونل تقسیم مبتنی بر برنامه از رابط دسکتاپ آن استفاده کنید. روی چرخ دنده در سمت راست بالای برنامه، سپس بر روی Split tunneling از نوار کناری سمت چپ کلیک کنید و دکمه split tunneling را روشن کنید.

فعال کردن تونل تقسیم در nordvpn
و می توانید با استفاده از NordVPN حتی بیشتر ذخیره کنید.

تونل تقسیم معکوس در مقابل برنامه یا URL-based
هم ExpressVPN و هم NordVPN به شما امکان می‌دهند برنامه‌هایی (یا URL) را که می‌خواهید VPN را غیرفعال کنید، یا برنامه‌هایی را که می‌خواهید VPN را برای آنها فعال کنید، انتخاب کنید.

چه کسی اهمیت می دهد – همان چیزی است، درست است؟

نه کاملا. انتخاب چیزی که می‌خواهید VPN را برای آن غیرفعال کنید، تونل تقسیم معکوس نامیده می‌شود، در حالی که فعال کردن VPN برای برنامه‌های خاص (یا URL) تونل‌سازی مبتنی بر برنامه یا URL نامیده می‌شود. و مهم است که کدام را انتخاب می کنید.

در حالت ایده آل، شما باید تونل شکاف معکوس را انتخاب کنید. چرا؟

هنگامی که تونل تقسیم معکوس را انتخاب می کنید، تمام ترافیک اینترنت شما به جز برنامه از طریق تونل امن عبور می کند.

makeuseof

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x