بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

حمله پودل چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

حمله پودل

حمله پودل چیست و چگونه می توان از آن جلوگیری کرد؟

حمله پودل چیست؟

حمله پودل (POODLE) به معنای Padding Oracle در رمزگذاری قدیمی Legacy است. این یک استراتژی حمله است که برای سرقت اطلاعات محرمانه از اتصالات ایمن با استفاده از پروتکل لایه سوکت امن (SSL) استفاده می‌شود. این آسیب‌پذیری به مهاجم اجازه می‌دهد تا با استفاده از پروتکل SSL 3.0 از ارتباطات HTTPS رمزگذاری‌ شده شنود کند.

آسیب‌پذیری پودل توسط تیم تحقیقاتی گوگل در سال 2014 کشف شد و شناسه CVE-2014-3566 به آن اختصاص یافت.

سرورهای وب که در برابر حملات پودل آسیب پذیر هستند، با وجود معرفی پروتکل امنیت لایه حمل و نقل (TLS) در سال 1999، همچنان از پروتکل SSL 3.0 پشتیبانی می‌کنند و بسیاری از نقاط ضعف امنیتی را برای کاربران نهایی باز می‌کند.

حمله پودل چقدر خطرناک است؟

حمله پودل تهدیدی برای افراد، سازمان‌ها و سایر کاربرانی است که داده‌های حساس را به صورت آنلاین منتقل می‌کنند. این آسیب‌پذیری به مهاجم اجازه می‌دهد تا به‌عنوان مشتری و سرور وارد عمل شود و سپس ارتباطات را رمزگذاری کند.

هنگامی که مهاجم به ارتباطات دسترسی پیدا کرد، می‌تواند داده‌های حساس شما از جمله کوکی‌های جلسه، گذرواژه‌ها، یا جزئیات ورود به سیستم را بدزدد و از آن برای جعل هویت کاربر استفاده کند.

این همیشه عواقب بزرگی مانند از دست دادن پول کاربران یا از دست دادن کنترل وب سایت خود دارد و همچنین عواقبی برای آژانس‌های شرکتی و از بین رفتن مالکیت معنوی سازمان وجود خواهد داشت.

حمله پودل

حمله پودل چگونه کار می کند؟

انجام یک حمله پودل همیشه آسان نیست، اما شرط اصلی در اینجا این است که مهاجم شما را فریب دهد تا یک درخواست تصادفی به سرور ارسال کند تا سرور را به پروتکل‌های قدیمی مانند SSL 3.0 بازگرداند.

مطالب مشابه :  آینده امنیت سایبری در جهان

نحوه عملکرد پودل: مهاجم شما را فریب می دهد تا درخواستی را روی سرور وب سایتی که از پروتکل TLS 1.0 پشتیبانی می‌کند ارسال کنید. هنگامی که درخواست را با مرورگر خود ارسال می‌کنید، مهاجم ارتباط ایمن بین مرورگر و سرور را قطع می‌کند. این منجر به بارگیری مجدد درخواست می‌شود و مرورگر شما به استفاده از پروتکل آسیب پذیری پایین‌تر (SSL 3.0) برای برقراری مجدد اتصال بازمی‌گردد.

وقتی این اتفاق می‌افتد، مهاجم از ضعف پروتکل SSL 3.0 سوء استفاده می‌کند. برای اینکه یک هکر این کار را با موفقیت انجام دهد، باید در همان سرور وب سایت یا شبکه شما باشد. هکر باید بداند که چگونه حملات مخرب جاوا اسکریپت را انجام دهد تا بتواند با موفقیت این کار را انجام دهد.

چگونه می توانید از خود در برابر حملات پودل محافظت کنید؟

سریع‌ترین و عملی‌ترین راه برای محافظت از خود در برابر حملات پودل غیرفعال کردن پشتیبانی SSL 3.0 در سرورهای وب و مرورگرهای خود است. با این حال، باید بدانید که اگر پروتکل SSL 3.0 را در وب سرور غیرفعال کنید، ممکن است برخی از مرورگرهای قدیمی نتوانند به سرور متصل شوند.

 اگر SSL را در مرورگر غیرفعال کنید، ممکن است نتوانید به برخی از سرورهای وب که فقط نسخه SSL را پشتیبانی می‌کنند متصل شوید. باید مطمئن شوید که سیستم شما به روز شده است تا بتواند از پروتکل‌های جدیدتر و ایمن‌تر پشتیبانی کند.

makeuseof

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x