بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

5 پرچم قرمز کلاهبرداری آنلاین 

کلاهبرداری آنلاین 

5 هشدار قرمز کلاهبرداری آنلاین

پنج نشانه که شما با کلاهبرداران سر و کار دارید.

نحوه شناسایی کلاهبرداری آنلاین: هیچ کدام از گیمرها، سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال یا خریداران آنلاین از دست کلاهبرداران در امان نیستند. اما مهم نیست که قربانی کیست یا این طرح چقدر پیچیده است، همیشه قبل از اینکه خیلی دیر شود راهی برای کشف تقلب وجود دارد. امروز به بررسی پنج نشانه رایج کلاهبرداری آنلاین می‌پردازیم تا به شما در جلوگیری از خطر کمک کنیم.

1. چوب یا هویج

کلاهبرداران اغلب با حرص یا ترس کار خود را انجام می‌دهند. در مورد اول، آنها وعده‌های بزرگ و وسوسه کننده‌ای را به قربانی می‌دهند. به عنوان مثال، پرداخت بزرگ دولتی یا ارز دیجیتال رایگان. مورد دوم شامل تهدید است، مانند تهدید به ارسال ویدیویی نامتعارف از قربانی برای همه اقوام و دوستان آنها یا از بین بردن اعتبار وب سایت شرکت آنها.

در هر دو مورد، مجرمان سایبری در تلاش هستند تا توانایی قربانی خود را برای پاسخ منطقی کوتاه کنند. اگر پس از خواندن چنین ایمیلی، تمایل دارید دقیقاً همان چیزی را که فرستنده می‌خواهد انجام دهید (پول ارسال کنید، با یک شماره تماس بگیرید، و غیره)، در واقع یک علامت هشدار است. یک نفس عمیق بکشید و دوباره پیام را بخوانید. به احتمال زیاد، شما آن را همان طور که هست خواهید دید.

2. تیک تاک ساعت

اگر موقعیت‌های دارای بار عاطفی می‌تواند باعث شود افراد قدرت تفکر انتقادی را از دست بدهند، عجله‌کردن فقط مشکل را تشدید می‌کند. کلاهبرداران نیز از آن سوء استفاده می‌کنند،

برای مثال ضرب الاجل های محدود

اگر پیامی که دریافت کردید، نشان می‌دهد که شما فقط چند روز، چند ساعت یا حتی چند دقیقه فرصت دارید تا یک جایزه را درخواست کنید یا تجهیزات مورد نظر را قبل از فروختن آن بخرید، احتمالاً این یک کلاهبرداری است.

3. طراحی آماتوری

خطاهای آشکار در پیام یک پرچم قرمز دیگر است. برخی ممکن است اشتباه املایی عمدی یا جایگزینی حروف با اعداد مشابه یا همتاهای نوری از الفبای دیگر باشد تا فیلترهای هرزنامه را فریب دهند. در برخی موارد، فرستنده ممکن است  بی سواد باشد، که در میان کلاهبرداران، برخلاف کارمندان سازمان های محترم، غیر معمول نیست.

دلیل اشتباهات تایپی هرچه که باشد، وعده های “0ne мilIion d0llars” نشانه مطمئنی از خطر است.

4. جستجو در پایگاه داده

مطالب مشابه :  تخفیف ویژه Kaspersky در جشنواره بازگشت به مدرسه 

هنگامی که یک قربانی بالقوه از طریق ایمیل یا پیام چت به یک وب سایت تقلبی می رود، کلاهبرداران معمولا سعی می‌کنند آنها را از طریق یک سری کارهای ساده جذب کنند. آنها ممکن است شامل انجام یک نظرسنجی کوتاه یا انتخاب تعدادی جعبه که ظاهراً حاوی جوایز هستند، باشد. اغلب، یک انیمیشن به قربانی نشان داده می‌شود که ظاهراً جستجوی پایگاه داده را نشان می‌دهد (مثلاً برای وضعیت برنده شدن آنها) یا از او خواسته می‌شود فرمی را پر کند. گاهی اوقات ممکن است از آنها برای خواندن نظرات (جعلی) یا نظرات “برندگان گذشته” دعوت شود. اخیراً، چت‌هایی را با یک ربات دیده‌ایم که به عنوان وکیل، مشاور یا کارمند پشتیبانی ظاهر می‌شود.

صرف نظر از جزئیات، هدف کلی ساده و واضح است: واداشتن شخص به سرمایه گذاری او را در صفحه نگه می‌دارد و هر چه احساس سرمایه گذاری بیشتری داشته باشد، احتمال اینکه صفحه را ببندد کمتر می‌شود. اگر حساس کردید وب سایتی تنها یک روز مهلت پرداخت مبلغ گزاف را می‌دهد، و با زمان بازی می‌کند احتمالاً نشانه خوبی نیست.

5. هزینه کم

یکی دیگر از ترفندهای مورد علاقه پس از به دام انداختن قربانی، درخواست هزینه اندک و سپس ایجاد اهداف تأیید کارت یا پرداخت برای ثبت نام در پایگاه داده است. کلاهبرداران اصرار دارند که بدون آن، دریافت پاداش وعده داده شده امکان پذیر نخواهد بود.

مبلغ درخواستی معمولاً در برابر چشم انداز ثروت‌های ناگفته بسیار کم و ناچیز است و حتی ممکن است با اطمینان از بازپرداخت در تاریخ بعدی همراه باشد. البته این هزینه اولین چیزی است که به سرقت می‌رود. در اینجا هیچ جایزه‌ای در کار نخواهد بود و فقط احتمال از دست دادن پول بیشتر پس از به اشتراک گذاشتن جزئیات کارت اعتباری با کلاهبرداران وجود دارد.

ادامه دارد
مجرمان سایبری مدام در حال ابداع راه‌های جدیدی برای کسب درآمد از اعتماد و ضعف‌های شما هستند. به سادگی با جستجوی این پنج پرچم قرمز، می‌توانید از قربانی شدن بیشتر در برابر کلاهبرداری‌ها جلوگیری کنید. البته ما همچنان شما را در مورد نحوه محافظت از خود، داده‌ها و پول خود در برابر مزاحمان مطلع خواهیم کرد.

منبع: kaspersky

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x