بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

تاثیرات جرایم سایبری و راه‌های جلوگیری از آن

تاثیرات جرایم سایبری

تاثیرات جرایم سایبری و راه‌های جلوگیری از آن

تاثیرات جرایم سایبری بر مشاغل

برآورد دقیق هزینه واقعی تاثیرات جرایم سایبری دشوار است. در سال 2018، McAfee گزارشی در مورد تاثیر اقتصادی جرایم سایبری منتشر کرد که تخمین می‌زند هزینه سالانه احتمالی اقتصاد جهانی تقریباً 600 میلیارد دلار است، در حالی که در سال 2014، 45 میلیارد دلار بود.

در حالی که خسارات مالی ناشی از تاثیرات جرایم سایبری می‌تواند قابل توجه باشد، مشاغل همچنین می‌توانند پیامدهای فاجعه بار دیگری را در نتیجه حملات سایبری جنایتکارانه متحمل شوند، از جمله موارد زیر:

آسیب به درک سرمایه گذاران پس از نقض امنیت می‌تواند باعث افت ارزش یک شرکت شود.
علاوه بر کاهش احتمالی قیمت سهام، مشاغل همچنین ممکن است با افزایش هزینههای استقراض و مشکل بیشتر در جذب سرمایه بیشتر در نتیجه حمله سایبری مواجه شوند.
از دست دادن داده‌های حساس مشتریان می تواند منجر به جریمه و مجازات شرکت‌هایی شود که در حفاظت از داده‌های مشتریان خود کوتاهی کرده‌اند. همچنین ممکن است از مشاغل به دلیل نقض اطلاعات شکایت شود.
هویت نام تجاری آسیب دیده و از دست دادن شهرت پس از حمله سایبری، اعتماد مشتریان به یک شرکت و توانایی آن شرکت در ایمن نگه داشتن داده‌های مالی آن‌ها را تضعیف می کند. به دنبال حمله سایبری، شرکت‌ها نه تنها مشتریان فعلی خود را از دست می‌دهند، بلکه توانایی جذب مشتریان جدید را نیز از دست می‌دهند.
همچنین مشاغل ممکن است هزینه‌های مستقیم حملات سایبری مجرمانه از جمله افزایش حق بیمه و هزینه استخدام شرکت‌های امنیت سایبری برای انجام واکنش و رفع حوادث، و همچنین روابط عمومی (PR) و سایر خدمات مرتبط با حمله را متحمل شوند.

تاثیرات جرایم سایبری

تاثیرات جرایم سایبری بر دفاع ملی

تاثیرات جرایم سایبری ممکن است پیامدهای بهداشت عمومی و امنیت ملی را در پی داشته باشد و جرایم رایانه‌ای را به یکی از اولویت‌های اصلی وزارت دادگستری تبدیل کند. در ایالات متحده، در سطح فدرال، بخش سایبری اداره تحقیقات فدرال (FBI) آژانس درون DOJ است که متهم به مبارزه با جرایم سایبری است. وزارت امنیت داخلی (DHS) تقویت امنیت و انعطاف پذیری فضای مجازی را یک ماموریت مهم امنیت داخلی می‌داند. آژانس‌هایی مانند سرویس مخفی ایالات متحده (USSS) و اداره مهاجرت و گمرک ایالات متحده (ICE) دارای بخشهای ویژه ای برای مبارزه با جرایم سایبری هستند.

گروه ویژه جنایات الکترونیکی USSS (ECTF) مواردی را مورد بررسی قرار می‌دهد که شامل جنایات الکترونیکی است، به ویژه حملات به زیرساخت‌های مالی و حیاتی کشور. USSS همچنین م موسسه ملی پزشکی قانونی رایانه (NCFI) را اداره می‌کند، که آموزش‌های قضایی رایانه‌ای را به نیروهای دولتی، محلی و قضات و دادستان‌ها ارائه می‌دهد. مرکز شکایت از جرایم اینترنتی (IC3)، مشارکت FBI، مرکز ملی جرایم یقه سفید (NW3C) و دفتر کمک به عدالت (BJA)، شکایات آنلاین قربانیان جرایم اینترنتی یا اشخاص ثالث علاقمند را می‌پذیرد.

مطالب مشابه :  حمله سایبری به بیمارستان‌ها

چگونه از جرایم سایبری جلوگیری کنیم؟

در حالی که ممکن نیست بتوان جنایات سایبری را به طور کامل ریشه کن کرد و امنیت کامل اینترنت را تضمین کرد، اما مشاغل می‌توانند با حفظ یک استراتژی امنیت سایبری موثر با استفاده از یک رویکرد عمیق دفاعی برای ایمن سازی سیستم‌ها، شبکه‌ها و داده‌ها، قرار گرفتن در معرض آن را کاهش دهند.

با اقدامات زیر می‌توان خطرات جرایم سایبری را کاهش داد:

تدوین سیاست‌ها و رویه‌های روشن برای مشاغل و کارکنان؛
ایجاد برنامه‌های مدیریت واکنش در برابر حوادث امنیت سایبری برای حمایت از این سیاست‌ها و رویه‌ها؛
تدابیر امنیتی که در مورد نحوه حفاظت از سیستم‌ها و داده‌های شرکتی در نظر گرفته شده است؛
از برنامه‌های احراز هویت دو عاملی (2FA) یا کلیدهای امنیتی فیزیکی استفاده کنید.
در صورت امکان 2FA را در هر حساب آنلاین فعال کنید.
صحت درخواست‌های ارسال پول را با گفتگو با یک مدیر مالی به صورت شفاهی بررسی کنید.
ایجاد قوانین سیستم تشخیص نفوذ (IDS) که ایمیل‌ها را با پسوندهای مشابه شرکت‌های تجاری نشان می‌دهد.
همه درخواست‌های ایمیل برای انتقال وجوه را با دقت بررسی کنید تا مشخص شود آیا درخواست‌ها غیر معمول هستند.
آموزش مداوم کارکنان در مورد سیاست‌ها و رویه‌های امنیت سایبری و اقدامات لازم در صورت نقض امنیت؛
وب سایت‌ها، دستگاه‌های نقطه پایانی و سیستم‌ها را با تمام به روزرسانی‌های نرم افزاری یا وصله‌ها در جریان نگه دارید.
برای کاهش آسیب در صورت حمله باج افزار یا نقض داده‌ها، به طور منظم از اطلاعات نسخه پشتیبان تهیه کنید.
امنیت اطلاعات و مقاومت در برابر حملات سایبری را می‌توان با رمزگذاری هارد دیسک‌های محلی رایانه‌ها و سیستم عامل‌های ایمیل، با استفاده از یک شبکه خصوصی مجازی (VPN) و با استفاده از سرور خصوصی و امن نام دامنه (DNS) ایجاد کرد.

قوانین و نهادهای مربوط به جرایم سایبری

همانطور که در بالا ذکر شد، سازمان‌های مختلف دولتی ایالات متحده تاسیس شده‌اند تا به طور خاص با نظارت و مدیریت حملات جرایم سایبری برخورد کنند. بخش سایبری FBI اولین سازمان فدرال برای رسیدگی به حملات مجرمان سایبری، تروریست‌ها یا دشمنان خارج از کشور است. در داخل DHS آژانس امنیت سایبری و زیرساخت‌ها (CISA) قرار دارد. این گروه بین بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی برای حفاظت از زیرساخت‌های حیاتی هماهنگی می‌کند. علاوه بر این، مرکز جرایم سایبری (C3) خدمات فنی رایانه‌ای ارائه می‌دهد که از تحقیقات داخلی و بین المللی پشتیبانی می‌کند.

منبع: searchsecurity

مقاله فوق را به رایگان دانلود کنید

 انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x