بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

تفاوت بین VPN و حالت ناشناس (Incognito Mode)

حالت ناشناس (Incognito Mode)

حالت ناشناس (Incognito Mode) چگونه از حریم خصوصی شما محافظت می‌کنند؟

تفاوت بین VPN و حالت ناشناس (Incognito Mode)

VPN‌ها و حالت ناشناس (Incognito Mode) دو مورد از محبوب‌ترین ابزارهای حفظ حریم خصوصی آنلاین هستند. آن‌ها هر دو تاریخچه مرور شما را پنهان می‌کنند، اما این تنها چیزی است که در آن‌ها مشترک است. حالت ناشناس از حریم خصوصی شما در برابر سایر افرادی که از دستگاه شما استفاده می‌کنند محافظت می کند، در حالی که VPN شما را ناشناس و در برابر همه افراد در اینترنت ایمن نگه می‌دارد.

بهترین انتخاب را برای حریم خصوصی خود داشته باشید.

 در حالت ناشناس چقدر ناشناس هستید؟

وقتی در حالت ناشناس و حالت خصوصی مرورگر خود هستید، داده‌های سایت‌هایی را که بازدید کرده‌اید ذخیره نمی‌کند: بدون آدرس، کوکی، هیچ یک از داده‌ها یا اعتبارنامه‌هایی که برای ورود به سیستم وارد کرده‌اید. مرورگر شما “را به خاطر نمی آورد” صفحات وبی را که بازدید کرده‌اید، در صفحه سابقه یا برگه “اخیراً بازدید شده” نشان داده نمی‌شود، زیرا آن‌ها را حذف می‌کند.

اگر شخص دیگری از رایانه یا لپ تاپ شما استفاده کند، در حالت ناشناس نمی‌بیند از چه وب سایت‌هایی بازدید کرده‌اید.

اما IP و فعالیت‌های آنلاین شما برای دیگران قابل مشاهده است: مدیران شبکه wi-fi شما، افرادی که یک شبکه wi-fi با شما به اشتراک می گذارند (به عنوان مثال در کافی شاپ)، شرکت‌ها، دولت‌ها، هکرها و ارائه دهنده خدمات اینترنتی شما.

در حالت ناشناس یا خصوصی، شما به صورت ناشناس در حال مرور نیستید. شما فقط از کسی که دسترسی فیزیکی به رایانه و لپ تاپ شما دارد، مخفی می‌شوید: شرکا ، فرزندان ، والدین.

مطالب مشابه :  درباره Bitdefender  

مرور با VPN تجربه واقعی مرور خصوصی.

بهترین راه برای آنلاین بودن بدون دیده شدن استفاده از VPN است. VPN تمام داده‌های شما را رمزگذاری می‌کند و یک آدرس IP به شما می‌دهد که نمی‌توان شما را ردیابی کرد.

ممکن است این مورد را در بسیاری از موارد علاوه بر مرور ناشناس، مفید بدانید. به عنوان مثال، هنگام خرید آنلاین (برای ایمن نگه داشتن اطلاعات کارت اعتباری خود)، هنگام استفاده از wi-fi عمومی (برای جلوگیری از کنجکاوی دیگران در مورد دستگاه شما یا سرقت اطلاعات شخصی شما)، هنگام تلاش برای دسترسی به محتوای دارای محدودیت جغرافیایی یا بهتر شدن معاملات برای برخی محصولات یا خدمات (بلیط هواپیما ، رزرو هتل و موارد دیگر).

نتیجه گیری: حالت ناشناس یک لایه محافظ مفید و در عین حال نازک برای حفظ حریم خصوصی شما است. با این حال، همزمان با VPN به خوبی کار می‌کند. بنابراین‌، می‌توانید از حریم خصوصی خود در برابر هر کسی که رایانه خود را با آن و از طرف شخص ثالث به طور همزمان استفاده می‌کنید، محافظت کنید.

منبع: Bitdefender

مقاله فوق را به رایگان دانلود کنید

جهت انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x