بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

با Kaspersky Safe Kids از کارت اعتباری خود در برابر کودکتان محافظت کنید

Kaspersky Safe Kids

چگونه از کارت اعتباری خود در برابر کودکانمان محافظت کنیم؟

 اینکه اجازه می‌دهید کودکتان با گوشی هوشمند یا تبلت شما بازی کند بسیار خوب است اما اگر این اجازه را می‌دهید باید  بدانید که چطور با چند کلیک روی صفحه گوشی ممکن است جیبتان خالی شود. در ادامه با ما همراه باشید تا توضیح دهیم چطور می‌شود از کارت اعتباری خود در برابر خردسالان محافظت نمایید.  نصب راهکار کنترل والدین Kaspersky Safe Kids به شما اجازه می‌دهد ببینید فرزند شما چقدر زمان صرف اپ‌ها کرده و به چه وبسایت‌هایی سر زده است.

چه ریسک‌های وجود دارد؟

احتمال کمی وجود دارد که خردسالان بخواهند روی ورزش‌های الکترونیک شرط‌بندی کنند یا روی یوتیوب یا توئیچ به استریمرها، پول بدهند. کامپیوترها و کنسول‌های گیم هم معمولاً در اختیار بچه‌های بزرگ‌تر است. با این حال یک خردسال می‌تواند بدون اینکه قصدی داشته باشد با کلیک کرذن روی یک بنر پر زرق و برق در یک کارتون، یا برای خرید جان‌های بیشتر در گیم‌ها حساب شما را خالی کند.

آگهی‌های داخل کارتون‌

حتی افرادی که نمی‌گذارند کودکانشان روی گوشی‌های آن‌ها گیم بازی کنند هم بعضاً می‌گذارند روی یوتیوب یک سر کارتون تماشا کنند. سخت نیست تصور اینکه چطور یک خردسال ممکن است روی بنر رنگی یا تبلیغاتی که در طول ویدیو پاپ‌آپ می‌شود ضربه بزند اما اگر این ضربه آن‌ها را به گوگل‌پلی برساند  یا اپ استور و همینطور هر فروشگاه آنلاین دیگری آن‌ها می‌توانند براحتی بازی‌ها را دانلود کرده و یا چیزی بخرند! و تشخیص چنین عملی کار سختی است؛ این شارژ‌ها اغلب زمانی شروع می‌شوند که دوره تعرفه رایگان تمام شده است.

گیم‌های موبایل و اپ‌های آموزشی

لازم است بدانید برخی از گیم‌هایی که ظاهراً بازی کردنشان رایگانند می‌توانند از گیم‌های پولی هم بیشتر جیبتان را خالی کنند. در مدل استاندارد که یکی از پردرآمدترین گیم‌ها است، کاربران گیم را رایگان دریافت می‌کنند اما برای هر گزینه اضافی یا آیتم مجازی باید پول پرداخت کنند. اگر فکر می‌کنید فقط یک نوجوان با اعتیاد به شرط‌بندی می‌تواند بابت یک شمشیر یا گرز کلی پول به باد بدهد سخت در اشتباهید. حتی یک خردسال هم می‌تواند شدیداً بودجه خانواده را با ناآگاه بودن نسبت به پولی بودن آیتم‌ها به خطر بیاندازد. باورش سخت است اما بارها پیش آمده!!! اگر بخواهیم یک نمونه را مثال بزنیم: یک کودک 6 ساله اهل کنتیکت بیش از 16 هزار دلار را خرج بازی کردن روی آیپد مادرش کرد و یک بچه 7 ساله اهل انگلستان هم به طور تصادفی 1200 پوند را روی گیم‌های آنلاین از دست داد (شامل 800 پوند غذای گربه مجازی -معادل 1100 دلار!).

ذهنیت یک خردسال

نوجوانان و جوانان بسیار کنجکاوند؛  بیشتر کودکان رده سنی 5 سال هنوز یاد نگرفته‌اند بخوانند، برای همین به عکس‌های رنگی  بیشتر جذب می‌شوند.  در این سن آن‌ها درکی از ساز و کار اپ‌ها و نحوه درآمدزایی‌ توسعه‌دهندگان ندارند. آن‌ها فقط الماس‌های کارتونی و رنگی‌رنگی‌های دنیای کارتونی و بازی برایشان جذاب است. برای آنکه جلوی ورشکستی خانوادگی‌تان را بگیرید باید با استفاده از ابزارهای فنی خریدها را محدود کنید. خوشبختانه، تقریباً همه دستگاه‌ها و سرویس‌ها به شما اجازه انجام این کار را می‌دهند. به شما پیشنهاد می‌شود خصوصیات محصول Kaspersky Safe Kids را بخوانید.

اقدامات پیشگیرانه

چطور فرزند شما همان اوان کار به گوشی هوشمند یا تبلت شما دسترسی پیدا می‌کند؟ واضح‌ترین جواب این است که شما به آن‌ها این اجازه و اختیار را داده‌اید. بسیاری از خانواده‌های امروزی برای خردسالان خود که به سن مدرسه رسیده‌اند گوشی می‌خرند تا با آن‌ها در تماس باشند اما آن دسته از بچه‌هایی گوشی‌ شخصی ندارند ممکن است گوشی پدر مادر خود را قرض بگیرند یا اصلاً اجازه نگرفته به سراغ آن‌ها بروند.

در صورتی که به خردسال خود گوشی خود را دادید

والدین به خاطر آرامش خودشان هم که شده به فرزندان خود گوشی خود را می‌دهند و کمتر پیش می‌آید پدر مادرها این را تجربه نکرده باشند اما برخی‌شان بدون اینکه جوانب امنیتی را مد نظرقرار دهند دست به این کار می‌زنند. بسته به سن و میزان مسئولیت، باید موارد زیر را مد نظر قرار دهند:

  •  فعالسازی تأیید خرید در گوگل‌پلی یا تنظیمات معادل در اپ استور برای جلوگیری از خرج کردن پول به طور تصادفی. با این کار هر تراکنشی از جمله خریدهای درون‌گیمی نیازمند تأیید اثر انگشت یا پسورد خواهد بود.
  • استفاده از حالت مهمان. برخی اسمارت‌فون‌های اندرویدی به شما اجازه می‌دهند تا کاربران جدیدی را اضافه کنید و بین پروفایل‌ها سوئیچ کنید. روی آیفون‌ها و آیپدها می‌توانید از دسترسی Guided برای جلوگیری از دسترسی کودکتان به هر چیزی غیر از اپی که انتخاب کرده‌اید استفاده کنید. این قابلیت همچنین به شما اجازه می‌دهد تا برای فرزندتان کل صفحه یا برخی از بخش‌های اسکرین قفل شود و دکمه Home نیز موقتاً غیرفعال گردد.
  •  نوتیفیکیشن‌های تراکنش را در اپ بانکی خود روشن کنید تا قبل از اینکه دیر شود جلوی خریدهای تصادفی گرفته شود.
  •  محدوده صرف پول تعیین کنید. اگر فرزندتان انقدری بزرگ هست که بتواند خریدهای کوچک انجام دهد برایش تعیین قیمت کنید. بسیاری از بانک‌ها به شما اجازه می‌دهند تا بنابر دسته‌بندی‌ها خاص (مانند بازی‌های ویدیویی) محدودیت تعیین کنید.
  •  یک کارت اعتباری جداگانه مد نظر قرار دهید که مخصوص همین کار باشد. برخی بانک‌ها به شما اجازه می‌دهند تا حسابی مجزا راه‌اندازی کنید که از آن بتوانید هزینه‌های کودک خود را مشاهده و مدیریت کنید. برخی دیگر از بانک‌ها حتی نسخه‌های کودکانه اپ‌های بانکی را هم در اختیار کودکان قرار می‌دهند.
مطالب مشابه :  امنیت وب چیست؟

در صورتی که به خردسال گوشی مخصوص به خودشان را دادید

محافظت از گوشی فرزندتان شاید متفاوت باشد؛ تا حد زیادی هم دلیل این است که شاید شما نباید نگران حفظ اکانتی نامحدود و جداگانه‌ی خود روی آن گوشی باشید.

  •  راه‌اندازی یک اکانت کودک در گوگل برای فرزندتان یا اپل آی‌دی مخصوص خودشان را به آن‌ها دادن. سپس استفاده از کنترل‌های والدین سیستم‌عامل برای محدود کردن خریدها و نیز دسترسی به محتوای نامناسب مانند گیم‌ها و فیلم‌هایی که خشونت دارند.
  •  فعالسازی تأیید همه خریدها. شما روی دستگاه‌های اندرویدی می‌توانید دانلود غیرقانونی هر محتوای پولی را از گوگل‌پلی بلاک کنید و یا خرج‌های درون‌اپی را محدود سازید. بدین‌ترتیب اگر فرزند شما تلاش داشت چیزی را دانلود کند سیستم از شما پسورد اکانت خواهد خواست. روی دستگاه‌های موبایل اپل هم می‌توانید درخواست‌ها برای دانلود اپ‌های پولی را نظارت کنید و با قابلیت Ask to Buy تأیید نمایید چه چیزهایی توسط فرزند شما خریداری می‌شود.
  • استفاده از Screen Time روی دستگاه‌های اپل برای غیرفعالسازی خریدها در اپ‌استور و آیتونز و نیز بلاک کردن تراکنش‌های درون‌اپی.
  •  نصب راهکار کنترل والدین Kaspersky Safe Kids به شما اجازه می‌دهد ببینید فرزند شما چقدر زمان صرف اپ‌ها کرده و به چه وبسایت‌هایی سر زده است.

خرید Kaspersky Safe Kids

اگر فرزند شما گوشی‌تان را بی‌اجازه برداشت چه کاری باید انجام دهید؟

هر پدر و مادری می‌داند باید آماده‌ی اتفاقات پیش‌بینی‌ نشده باشد، شاید گوشی‌تان روزی بدون اینکه اجازه دهید به دست فرزندتان بیافتد.

  •  فعالسازی قفل خودکار و تنظیم بازه زمانی- حداکثر 10 تا 15 ثانیه.
  •  مخفی نگه داشتن رمزعبورتان و پیچیده کردن آن، طوری که مشاهده‌گر نتواند آن را به راحتی بردارد.
  •  همیشه گوشی‌تان کنارتان باشد و بی‌هوا آن را جایی نگذارید.

نتیجه‌گیری

نیازی نیست ممنوعیتی روی دستگاه‌های موبایل خود بگذارید یا قید پول خود را هر بار بزنید. فقط کافیست جوانب امنیت را رعایت کنید. با رعایت جوانب احتیاط  و استفاده از Kaspersky Safe Kids از معضلات امنیتی در امان بمانید. به کودکتان در خصوص خرید آنلاین و موضوعات مالی آموزش دهید.

 

جهت انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x