بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

چرا باید از DLP استفاده کنیم؟

dlp

چرا باید از DLP استفاده کنیم؟

نقض امنیت، سال 2017 را به شدت تحت تاثیر قرار داد. شیوع جهانی حملات باج افزار WannaCry و NotPetya به سازمان‌هایی مانند Equifax حجم عجیبی از داده‌ها را در اختیار هکرها قرار داد. به گفته بی بی سی سال 2017 سالی وحشتناک برای حفظ حریم خصوصی و امنیت داده‌ها  و زنگ خطری برایCISOها و بخش‌های حقوقی شرکت‌ها بود.

حجم داده‌ها به طور تصاعدی در حال افزایش است و به طور چشمگیری فرصت‌های سرقت و افشای تصادفی اطلاعات حساس را افزایش می‌دهد. طبق داده‌های International Data Corp (IDC)، حجم داده‌ها تا سال 2025 به 163 زتابایت می‌رسد. به عبارت دیگر، اگر هر گیگابایت را یک آجر در نظر بگیریم، یک زتابایت معادل 258 دیوار بزرگ چین خواهد بود.

بیش از یک چهارم داده‌ها دارای ماهیت واقعی هستند. این واقعیت، همراه با افزایش قابلیت انتقال داده‌ها‌ و مجازات عدم رعایت مقررات دقیق حفاظت از داده‌ها مانند GDPR اتحادیه اروپا، این سوال را ایجاد می‌کند: “سازمان‌ها برای محافظت از خود و ذینفعان خود چه کارهایی می‌توانند انجام دهند؟” بخش جدایی ناپذیر این پاسخ، پیشگیری از نشت داده (DLP)  است.

DLP  اطلاعات مورد استفاده، داده‌های در حال استفاده در شبکه شما و داده‌های بایگانی شده را در منطقه ذخیره سازی داده‌ها یا رایانه‌ها، لپ تاپ‌ها، تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها شناسایی، نظارت و محافظت می‌کند. از طریق بازرسی عمیق محتوا و تجزیه و تحلیل امنیت معاملات، سیستم‌های DLP به عنوان مجری سیاست‌های امنیت داده عمل می‌کنند. آن‌ها یک چارچوب مدیریت متمرکز ارائه می‌دهند که برای تشخیص و جلوگیری از استفاده و انتقال غیر مجاز اطلاعات محرمانه شما طراحی شده است. DLP شما را در برابر اشتباهاتی که منجر به نشت داده‌ها و سوء استفاده عمدی توسط افراد داخلی می‌شود، همچنین شمارا از حملات خارجی به زیرساخت اطلاعاتتان محافظت می‌کند.

dlp

مزایای DLP

از دست دادن داده‌های حساس شرکت می‌تواند منجر به ضررهای مالی قابل توجه و آسیب به شهرت شود. در حالی که شرکت‌ها اکنون به خوبی از این خطرات آگاه هستند، حفاظت از داده‌ها به موضوعی داغ تبدیل شده است. با در نظر گرفتن این زمینه، ما 10 دلیل نیاز سازمان شما به DLP را بیان کرده‌ایم.

1. مطمئن نیستید که اطلاعات محرمانه شرکت شما در کجا ذخیره می‌شود، کجا ارسال می‌شود و چه کسی به آن دسترسی دارد.

فناوری DLP نمای 360 درجه ای از موقعیت، جریان و استفاده از داده‌ها در سراسر سازمان را برای کارکنان فناوری اطلاعات و امنیت فراهم می کند. این برنامه، اقدامات شبکه را بر خلاف خط مشی‌های امنیتی سازمان شما بررسی می کند و به شما امکان می‌دهد از داده‌های حساس، از جمله اطلاعات مشتری، اطلاعات شخصی (PII) ، داده‌های مالی و مالکیت معنوی محافظت کنید. با درک کامل این داده‌ها، سازمان شما می‌تواند سیاست‌های مناسبی را برای حفاظت از آن تعیین کرده و تصمیمات اولویت دار در مورد اینکه دارایی‌ها به چه قیمتی باید محافظت شوند، اتخاذ کند.

 

2. شرکت شما برنامه‌ای برای محافظت از داده‌ها در برابر مزاحمان خارجی دارد، اما در برابر سرقت و افشای تصادفی اطلاعات حساس توسط کارکنان و شرکا محافظت نمی‌کند.

تمامی نشت اطلاعات‌ها در نتیجه حملات مخرب خارجی نیستند. افشای سهوی یا سوء استفاده از داده‌های محرمانه توسط کارکنان داخلی عامل مهمی است. بر اساس گزارش تحقیقات و رایزون در سال 2018، 28 درصد از حملات مربوط به کارکنان داخلی بوده است. محافظت از تهدید داخلی ممکن است بسیار دشوار باشد. اگر کسی از دسترسی مشروع خود به داده‌ها برای اهداف پلید استفاده کند، تشخیص آن دشوار است. DLP می‌تواند فایل‌های حاوی اطلاعات محرمانه را شناسایی کرده و از خروج آن‌ها از طریق شبکه جلوگیری کند. این می‌تواند انتقال داده‌های حساس به درایوهای Universal Serial Bus (USB) و سایر رسانه‌های قابل جابجایی را مسدود کند.

DLP توانایی اعمال سیاست‌هایی را دارد که از داده‌ها به صورت موردی محافظت ‌کند. به عنوان مثال، اگر یک رویداد امنیتی شناسایی شود، دسترسی به یک نقطه پایانی خاص می‌تواند بلافاصله مسدود شود. خط مشی‌ها همچنین می‌توانند داده‌ها را در پاسخ به رویدادها در زمان واقعی قرنطینه یا رمزگذاری کنند.

 

3. شما در مورد باج‌گیری و درآمد از دست رفته مرتبط با نقض داده‌ها نگران هستید.

نقض داده‌ها به شدت خبرساز شده است. تبهکاران می‌توانند از طریق جریمه، تبلیغات بد، از دست دادن مشتریان استراتژیک و اقدامات قانونی، برای یک سازمان خطرناک باشند. بر اساس مطالعه داده‌ها در موسسه Ponemon در سال 2017، میانگین زمان تشخیص نقض (MTTI) به طور متوسط ​​به 191 روز رسیده است.

 

4. شما نگران ممیزی بعدی خود هستید و می‌خواهید مطابق مقررات پیچیده عمل کنید.

مطالب مشابه :  محافظت از دارایی‌های دیجیتالی

الزاماتی مانند GDPR و NY Cybersecurity Requirements وارد عصر جدیدی از پاسخگویی می‌شود که در آن هر سازمان تحت نظارت که اطلاعات حساس مشتریان را جمع آوری، ذخیره و استفاده می‌کند، باید استانداردهای جدید را برآورده کند. پیامدهای عدم رعایت می‌تواند شامل جریمه تا چهار درصد از گردش مالی سالانه در سراسر جهان و دستورالعمل‌هایی برای توقف پردازش باشد. برای دستیابی به کنترل فناوری، DLP این کنترل‌ها و همچنین الگوها و نقشه‌های خط مشی را ارائه می‌دهد که الزامات خاصی را برآورده کرده و جمع آوری و گزارش معیارها را فعال می‌کند.

 

5. شما باید از داده‌ها در برابر تهدیدات امنیتی ناشی از BYOD و IoT محافظت کنید.

هنگامی که DLP همراه با کنترل‌های مکمل استفاده می‌شود، DLP به جلوگیری از قرار گرفتن تصادفی اطلاعات محرمانه در همه دستگاه‌ها کمک می‌کند. همچنین DLP می‌تواند در هر جایی که داده، در حال انتقال در شبکه، در حالت استراحت در ذخیره سازی یا در حال استفاده است، بر آنها نظارت داشته و خطر از دست رفتن داده را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 

6. شما می‌خواهید سازمان خود را برای رفتار نامناسب کارکنان نظارت کنید و داده‌های رویدادهای امنیتی را به عنوان شواهد حفظ کنید.

کارکنان داخلی خطرات قابل توجهی را برای امنیت داده‌ها به همراه دارند. کارمندی که یک سند مربوط به کار را برای کار در آخر هفته به حساب شخصی خود ایمیل می‌کند، ممکن است نیت خوبی داشته باشد. با این حال، هنگامی که اطلاعات محرمانه‌ای در میان باشد، او تهدیدی بزرگ است. فناوری DLP نظارت 360 درجه‌ای را شامل می‌شود که شامل ایمیل (هم حساب‌های شرکتی و هم پست الکترونیکی وب)، پیام‌های فوری، تایپ کلیدها، دسترسی به اسناد و برنامه‌های کاربردی است. همچنین به شما امکان می‌دهد شواهد حوادث را برای تجزیه و تحلیل قانونی، ضبط و بایگانی کنید. باDLP ، می‌توانید وب گردی را محدود و فیلتر کنید و برنامه‌هایی که کارکنان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند، کنترل کنید. این یک ابزار ارزشمند در تلاش برای جلوگیری از فعالیت‌های خطرناک یا اتلاف وقت است و به شناسایی مشکلات قبل از آسیب رساندن به تجارت شما کمک می‌کند.

 

7. از سطح حفاظت سازمان خود برای داده‌های محرمانه در برنامه‌های کاربردی و ذخیره سازی ابری مطمئن نیستید.

اکثر راه حل های DLP ابری قبل از به اشتراک گذاری فایل‌ها در ابر، داده‌های طبقه بندی شده یا حساس را حذف یا تغییر می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که داده‌ها هنگام حمل و نقل و ذخیره سازی ابری محافظت می‌شوند.

 

8. سازمان شما مایل است به طور پیشگیرانه از سوء استفاده از داده‌ها در نقاط پایانی، چه در داخل و چه خارج از شبکه شرکتی جلوگیری کند.

فناوری DLP تمام فعالیت‌های پایانی را در شبکه شرکتی نظارت می‌کند. این می‌تواند ایمیل‌ها یا پیوست‌های حاوی داده‌های محرمانه را مسدود کند، سیاست‌هایی را در مورد انتقال داده‌ها به دستگاه‌های رسانه‌ای قابل جابجایی مانند درایوهای USB اجرا کند و حتی از فعالیت‌هایی مانند چاپ، کپی جلوگیری کند. با مشاهده و کنترل کامل داده‌ها، اطمینان می‌دهد که کارکنان، وندورها، پیمانکاران و شرکا از افشای عمدی یا سهوی اطلاعات شما جلوگیری می‌کنند.

 

9. شما مایل هستید که مدیریت شرکتی را به صورت ابزاری برای صرفه جویی در زمان و منابع، خودکار کنید.

قابلیت‌های DLP برای اعمال و اتوماسیون خط مشی‌ها و فرایندهای شرکت می‌تواند به بهبود کارآیی‌های فنی و سازمانی، ارتقاء انطباق و ارائه روش‌هایی برای حکمرانی اطلاعات جامع کمک کند. DLP الگوها و نقشه‌های به روز ارائه می‌دهد که الزامات خاص را برآورده می‌کند، انطباق را خودکار می کند و جمع آوری و گزارش معیارها را فعال می‌کند. هنگامی که نیاز به خط مشی مشخص می شود،DLP  می‌تواند تغییر را به عنوان یک سیاست مناسب در سیستم شما ایجاد کند.

 

10. دوست دارید از نظر ارزش و شهرت، مزایای رقابتی کسب کنید.

هنگامی که سازمان‌ها اقدامات لازم را برای شناسایی داده‌های حساس و محافظت از آن‌ها در برابر از دست دادن یا سوء استفاده انجام نمی‌دهند، توانایی خود را برای رقابت به خطر می‌اندازند. شرکت‌هایی که از حفاظت از داده‌ها و حریم خصوصی برخوردارند، می‌توانند شهرت و انعطاف پذیری نام تجاری خود را در آینده افزایش دهند. کسانی که اشتباه می کنند، به احتمال زیاد به خسارت مالی مواجه می‌شوند.

 

منبع: siriuscom

مقاله فوق را به رایگان دانلود کنید

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x