بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

درباره سازمان AV-Comparatives

AV Comparatives

درباره سازمان AV-Comparatives 

 

در سال 1993، Andreas Clementi با حمله یک ویروس رایانه ای مواجه شد: “ویروس 17 نوامبر NOV_17.855 که علاقه او را بیدار کرد. آندریاس از نتیجه آزمایش های متغایر آنتی ویروس ها در مجلات رایانه ای راضی نبود بنابراین تحقیقات فشرده خود را در مورد بدافزار و نرم افزار آنتی ویروس که تا امروز ادامه دارد آغاز کرد. او در سال 1999 صرفا به دلیل علاقه فنی به عنوان یک پروژه دانشجویی در دانشگاه Innsbruck، AV-Comparatives را تاسیس کرد تا محصولات امنیتی تولید کنندگان مختلف را از نزدیک مشاهده کند. واکنش ها بسیار زیاد بود و تولیدکنندگان نرم افزارهای آنتی‌ویروس از این موضوع آگاه شدند و درخواست شرکت در آزمایشات را اعلام کردند.

 AV-Comparatives سازمانی مستقل است که آزمایشات منظمی مبنی بر درستی عملکرد نرم افزارهای امنیتی مانند آنتی ویروس ها و ترفندهای امنیتی تلفن همراه انجام می دهد. در حال حاضر این سازمان با استفاده از یکی از بزرگترین مجموعه های برتر در سراسر جهان، محیط واقعی برای آزمایش های دقیق و حرفه ای ایجاد کرده است و به افراد، سازمان های خبری و موسسات علمی نتایج را به طور رایگان ارائه می دهد. آزمایشات توسط متخصصان فناوری اطلاعات که در زمینه های مربوطه تخصص دارند با بی طرفی کامل طراحی می شود تا سناریوهای واقعی را بازسازی کنند و اطمینان حاصل کنند که محصولات آزمایش شده طبق ادعاهای سازندگان آن ها عمل می کنند. در نهایت گواهینامه ها همراه با مهر تایید رسمی عملکرد نرم افزار که در سطح جهانی شناخته شده است  توسط AV-Comparatives صادر می گردد.

 

خدمات رایگان

 نتایج تحقیق و توسعه AV-Comparatives می تواند به طور رایگان توسط موسسه های دانشگاهی مانند دانشگاه های دولتی و دانشکده های خصوصی و دانشجویان کارشناسی ارشد استفاده شود.

AV-Comparatives علاوه بر اینکه نتایج آزمون و بررسی ها را به صورت رایگان در دسترس عموم قرار می دهند،نتیجه تحقیقات و مطالعات سالانه در مورد صدها برنامه امنیتی، تجزیه و تحلیل برنامه AVC android ، مشاوره امنیتی  و ایده پردازی در رابطه با بازار امنیتی را به صورت رایگان ارائه می دهد.

AV-Comparatives از داوطلبان و کارآموزان در این حوزه استقبال کرده و به عنوان بخشی از مطالعات خود از کار آنها پشتیبانی می کند. 

 

برنامه های آینده

به منظور همگام سازی با آخرین حملات بدافزار، آزمایش های AV-Comparatives بطور پیوسته توسعه و بهبود می یابند.      

AV-Comparatives به عنوان یک سازمان دارای گواهینامه ISO 9001 در تلاش است تا در عین حفظ استقلال بالاترین استانداردهای فنی رعایت گردد.

مطالب مشابه :  تفاوت آنتی ویروس و آنتی بدافزار

 

AV-Comparatives به عنوان اولین آزمایشگاه امنیت فناوری اطلاعات مورد تایید EICAR می باشد.

رعایت تمام استاندارد های EICAR توسط AV-Comparatives

23 نوامبر سال 2015 در مونیخ گروه تخصصی امنیت فناوری اطلاعات EICAR با هدف افزایش اعتماد به محصولات امنیتی و بهبود محیط امنیت فناوری اطلاعات، اولین آزمایشگاه فناوری اطلاعات AV-Comparatives را با رعایت بخشی از استانداردهای خود تایید کرد. لازم به ذکر است AV-Comparatives  تمام استانداردهای EICAR را نیز رعایت می کند.

سازمان غیر انتفاعی EICAR یک گروه متخصص بین المللی و مستقل در زمینه امنیت فناوری اطلاعات است. این بخش عمدتا از نمایندگان مستقل در زمینه های تحقیق و توسعه، دانشگاه و صنعت تشکیل شده است. EICAR توسط کاربران، راهکارها و دانش فناوری اطلاعات خود را ارتقا می دهد. 

eicar

 

مراحل مختلفی برای توسعه امنیت فناوری اطلاعات EICAR وجود دارد:

  • توسعه حداقل استاندارد ها برای آنتی ویروس ها و بدافزارها
  • توسعه حداقل استانداردهای امنیتی برای آزمایشگاه های آزمایش آنتی ویروس
  • توسعه حداقل استانداردها برای آزمایش و تایید عملکردهای فنی

 

چرا برای آزمایش های آنتی ویروس باید حداقل استانداردها لازم است؟

آزمایشگاه های آنتی ویروس درک عمیق و مسئولیت بالایی در زمینه عملکرد محصولات، مدیریت ویروسهای رایانه ای و سایر برنامه های مخرب همچنین تجزیه و تحلیل و ارائه نتایج آزمایش دارند. بدین ترتیب یک آزمایشگاه تست آنتی ویروس مورد تایید دارای حداقل استانداردهای EICAR می باشد.

Andreas Clementi، مدیرعامل شرکت  AV-Comparatives “پس از دریافت گواهینامه ISO طی مصاحبه ای اعلام کرد: در حال حاضر اولین آزمایشگاه امنیت فناوری اطلاعاتی هستند که استاندارد EICAR را بر روی  آزمایشات خود پیاده سازی کرده اند.” و به عنوان آزمایشگاهی که در زمینه علم و فناوری با دانشگاه Innsbruck فعالیت می کنند، بسیار خشنود هستند که با یک شریک بسیار ارزشمند دیگر (گروه متخصص EICAR) همکاری دارند.

یکی از موارد مهم برای EICAR ابتکار عمل در آزمایش های آزمایشگاهی است. همکاری با آزمایشگاه های معتبر همراه با رعایت استانداردهای مشخص بر روی تمامی محصولات شک و تردید را در مراحل آزمایش از بین می برد بنابراین نتایج را می توان بر اساس اطمینان بیشتری تایید کرد.

Rainer Fahs، رئیس EICAR نیر اظهار داشت: “صدور گواهینامه آزمایشگاه ها برای ما بسیار مهم است”. “ما می توانیم 100٪ به آزمایش کنندگان مورد تایید خود اعتماد کنیم و این اطمینان را بدهیم که آزمایشات آنها کاملا مطابق با استانداردهای ما انجام می شود”.

AV Comparatives

 

منابع:

یک

دو

سه

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x