بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

تفاوت VPN و VPS

تفاوت VPN و VPS

تفاوت VPN و VPS:استفاده از کدامیک برای ما بهتر است؟

تفاوت VPN و VPS

سرورهای خصوصی مجازی (VPS) و شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) هر دو امنیت قابل ملاحظه‌ای را به وب سایت شما ارائه می‌دهند، اما در واقع این سرویس‌ها بسیار متفاوت هستند. تشخیص تفاوت‌های اصلی می‌تواند در انتخاب هر یک برای تجارت شما بسیار مفید باشد.

VPS، یک سرویس میزبانی است که در آن سرور حاوی وب سایت، به محفظه‌های مجازی تقسیم می‌شود و از سرورهای اختصاصی پیروی می‌کنند. از طرف دیگر، VPN یک شبکه از سرورهایی می‌باشد که برای ایجاد یک اتصال اینترنتی خصوصی و ناشناس استفاده می‌شود. هر دو فناوری کاربردهای خود را دارند و برخی از مشاغل حتی ممکن است تصمیم بگیرند که آن ها را در کنار یکدیگر به کار ببرند.

در این مقاله، تفاوت‌های بین VPS و VPN را توضیح خواهیم داد. سپس خواهیم گفت که هر کدام برای چه نوع شغلی مفید هستند.

تفاوت VPN و VPS

آشنایی با تکنولوژی vpn و vps

استفاده از ابزارهای مناسب باعث افزایش کارایی و امنیت شما می‌شود. با این وجود، دانستن اینکه برای پشتیبانی از وب سایت استفاده از کدام سرویس را باید در نظر بگیرید کمی مشکل است.

به عنوان مثال، یک VPS می‌تواند سرعت لازم را برای افزایش ترافیک در سایت شما فراهم کند. این نوع از خدمات میزبانی وب بدون افزایش هزینه سرور اختصاصی، عملکرد شما را افزایش می‌دهد.

VPS با تقسیم یک سرور فیزیکی واحد به چند بخش مجازی کار می‌کند. این امر باعث می‌شود چندین وب سایت بدون نیاز به اشتراک منابع در همان سرور فعالیت خود را ادامه دهند.

از طرف دیگ، VPN یک شبکه خصوصی و امن است که باعث افزایش بازدید شبکه عمومی شما می‌شود. به این ترتیب، اطلاعات حساس شما در برابر هکرها محافظت می‌شود. این سرویس برای مشاغلی که اطلاعات مهم زیادی دارند، مانند اطلاعات بانکی و ایمیل‌های محرمانه، مفید است.

VPN داده‌های شما را رمزگذاری می‌کند و به جای اینکه از مکان واقعی شما ارسال شود، از طریق شبکه خود مکان واقعی ارسال داده‌ها را مخفی می‌کند.

تفاوت‌های مثبت vps نسبت به vpn

VPS می‌تواند یک راه حل قدرتمند برای بسیاری از مشاغل باشد. همچنین سرعت بیشتری را برای وب سایت شما با قیمت مناسب فراهم می‌کند و این یک راه حل “مقیاس پذیر” است. این بدان معنی است که شما قادر خواهید بود ترافیک را بهبود ببخشید و با پیشرفت کار نیازهای منابع خود را افزایش دهید.

علاوه بر این، یک VPS کنترل بیشتری بر محیط سرور شما نسبت به VPN ارائه می‌دهد. بنابراین به شما امکان دسترسی به سرور اصلی را می‌دهد پس شما می‌توانید سیستم عامل خود را انتخاب کنید. تمام این موارد VPS را به ابزاری با ارزش برای كسب و كارهایی كه دارای روش‌های خاص و ابزارهای برتر هستند، تبدیل می‌كند.

با این حال، یک VPS ممکن است برای هر شغلی مفید نباشد. به این دلیل که:

  • گرانتر از VPN است.
  • اگرچه VPS دسترسی را برای ما بیشتر می‌کند، اما کنترل کاملی از سرور اختصاصی به شما نمی‌دهد.
مطالب مشابه :  تست نفوذ چیست؟

در مورد VPNها، این سرویس در نظر دارد که آیا شغل شما دارای اطلاعات مهم است یا خیر؟ داده‌های خصوصی شما را رمزگذاری می کند؟ در برابر هکرها محافظت می کند؟ این روش برای محافظت از اطلاعات پرداخت و حفظ محرمانه بودن مشتری بسیار مؤثر است. داشتن یک موقعیت مناسب در بازار می‌تواند به مشتریان در برخورد با تجارت شما کمک کند.

علاوه بر این، یک VPN حتی از طریق Wi-Fi عمومی از داده‌های شما محافظت می‌کند، که می‌تواند امنیت داده‌های شما را کاهش دهد. تمام اطلاعات شخصی، ماننده IP شما در VPN ناشناس است.

با این حال، VPN ماننده VPS ممکن است برای شغل شما مناسب نباشد. به این صورت که :

  • سرعت اتصال به اینترنت شما را کاهش می‌دهد.
  • روش‌هایی در مورد VPN وجود دارد، که ممکن است امنیت اطلاعات شما را کاهش دهد.
  • برخی از سایت‌های فروش VPN مطمئن نیستند، باید مراقب باشید از کدام مرکز خریداری می‌کنید.

بنابراین، VPSها و VPNها فناوری‌های بسیار متفاوتی هستند. هر دو امکاناتی برای ارائه دارند و اینکه شما تصمیم به استفاده از کدام یک را دارید، به نیازهای کسب و کار شما بستگی دارد.

چگونه راه حل مناسب برای تجارت خود را انتخاب کنیم

در مجموع، هر دو سرویس برای مشاغل بسیار ارزشمند است. VPS افزایش عملکرد وب سایت را بالا می‌برد، در حالی که VPN امنیت اطلاعات شما را افزایش می‌دهد.

اگر تجارت شما در حال رشد است، ممکن است یک VPS برای شما مناسب باشد. این نوع میزبانی از سطح سفارشی سازی بالایی برخوردار است که برای کسانی که به استفاده از نرم افزار یا برنامه‌های خاص نیاز دارند، مناسب است. علاوه بر این، شما می‌توانید امور خود را تقریباً در همه کارها روی یک VPS در سرور اختصاصی، اما با هزینه کمتری انجام دهید.

از طرف دیگر، VPN برای کسانی که زیاد مسافرت می‌کنند، از راه دور کار می‌کنند یا جلسات مشتریان خود را را در مکان‌های عمومی می‌گذارند، بسیار مفید است. بدون توجه به اینکه مقصد شما کجاست، آدرس IP شما را پنهان می‌کند و شبکه امنی را برای شما فراهم می‌کند. برای هر شغلی که امنیت اطلاعات بسیار مهم است، بهتر است سرمایه گذاری خود را برای VPN انجام دهیم.

نتیجه

تفاوت VPS با VPN کمی شبیه مقایسه سیب و پرتقال است. هرکدام از آن‌ها در دنیای تجارت کاربردهای خود را دارند و بسیاری از شرکت‌های آنلاین تصمیم به استفاده از یک یا هر دو سرویس می‌کنند.

VPS گزینه میزبانی درجه یک برای مشاغل است که نیاز به سرعت در مقیاس و حفظ یک وب سایت با ترافیک مداوم بالا دارند. برای کسانی که از راه دور کار می‌کنند یا زیاد مسافرت می‌کنند، VPN نیز می‌تواند یک راه حل مفید باشد. در حقیقت، هر دو فناوری می‌توانند افزودنی‌های ارزشمندی در جعبه ابزار آنلاین شما باشند.

منبع: a2hosting

مقاله فوق را به رایگان دانلود کنید

جهت انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x