بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

چگونه از قرار گرفتن در معرض داده‌ های حساس جلوگیری کنیم

داده‌های حساس

جلوگیری از در معرض قرار گرفتن داده‌ های حساس

چگونه از قرار گرفتن در معرض داده‌‌های حساس جلوگیری کنیم

افراد همیشه داده‌ های حساس خود را در برنامه‌های وب وارد می‌کنند و از سرورها انتظار دارند که از اطلاعات شخصی آن‌ها در برابر دسترسی غیرمجاز محافظت کنند. اما همیشه اینطور نیست. گاهی اوقات، این برنامه‌ها قادر به ارائه امنیت کافی نیستند که منجر به قرار گرفتن در معرض داده‌ های حساس می‌شود. در حالی که دسترسی به برنامه‌های کاربردی وب هدف عادی شده است، اما همچنان مسئولیت محافظت از خود در برابر قرار گرفتن در معرض داده‌ های حساس بر عهده شماست. در اینجا چند راه وجود دارد که می‌توانید اطلاعات خود را ایمن کنید.

1. رمزهای عبور قوی و منحصر به فرد برای حساب‌های خود ایجاد کنید
با نقض گسترده داده ها که دنیای آنلاین را تکان می دهد، ایجاد یک رمز عبور قوی برای هر حساب کاربری آنلاین حداقل کاری است که می توانید انجام دهید.

مجرمان سایبری به طور مداوم به دنبال آسیب پذیری‌های امنیتی مانند رمزهای عبور ضعیف هستند تا به داده‌های شما دسترسی پیدا کنند. یک رمز عبور قوی و پیچیده با استفاده از حروف بزرگ، کوچک، نمادها و اعداد ایجاد کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که از یک رمز عبور برای چندین حساب استفاده نکنید. در عوض، یک رمز عبور منحصر به فرد برای هر حساب ایجاد کنید.

2. فقط به URL‌های امن دسترسی داشته باشید
همانطور که قبلاً گفته شد، برخی از وب سایت‌ها امنیت HTTPS ندارند و آن‌ها را در معرض قرار گرفتن در معرض داده‌ها آسیب پذیر می‌کند. چنین برنامه‌های وب ایمن نیستند و نباید از آن‌ها بازدید کرد، به خصوص زمانی که مربوط به وارد کردن اطلاعات مالی یا شخصی شما باشد.

مطالب مشابه :  5 گام برای افزایش آگاهی سایبری سازمان شما

وب سایت‌های مورد اعتماد معمولا با https:// شروع می‌شوند در حالی که وب سایت‌های ناامن از http:// استفاده می‌کنند. همیشه باید به دنبال “s” بعد از “p” باشید.

3. تراکنش‌های مالی خود را به طور منظم زیر نظر داشته باشید
همیشه حساب‌های مالی خود را برای فعالیت مشکوک بررسی کنید. اگر متوجه شدید، به سرعت به بانک خود اطلاع دهید تا از تخلف بیشتر جلوگیری شود.

شما همچنین می‌توانید با استفاده از مقرراتی که توسط بانک خود در نظر گرفته شده است، فرمانی را برای تعلیق یا مسدود شدن حساب خود به محض مشکوک شدن به بازی نادرست، آغاز کنید.

4. نرم افزار امنیتی موثر را پیاده سازی کنید
نرم افزار امنیتی برای محافظت از کاربران در برابر افشای داده‌ های حساس آنلاین ایجاد شده است. نرم افزار امنیتی با کیفیت بالا را نصب کنید که حملات ویروس و بدافزار را پوشش می‌دهد. همچنین مطمئن شوید که نرم افزار را به طور منظم به روز می‌کنید. اگر نتوانید آن را به روز کنید، خود را در معرض تهدیدات سایبری قرار می‌دهید.

مسئولیت داده‌ های حساس خود را بر عهده بگیرید. اتصال به اینترنت بدون شک فرصت های بیشتری را برای افراد و مشاغل به طور یکسان ایجاد کرده است. با این حال، ما همچنین مسئولیت ایمن سازی داده های خود را در هنگام تعامل آنلاین داریم.

به دلیل ترس از افشای داده‌های خود، مجبور نیستید به افراط در زندگی خارج از شبکه بروید. با دانستن و اجرای اقداماتی برای محافظت از خود، می‌توانید در دنیای آنلاین ما ایمن و مطمئن بمانید.

منبع: makeuseof

لطفا جهت مشاوره در انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

 مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x