بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

تقسیم‌ بندی مرورگر چیست؟

تقسیم‌بندی مرورگر

استفاده از چند مرورگر در هنگام انجام فعالیت‌های حرفه‌ای و شخصی

تقسیم‌ بندی مرورگر چیست؟

بسیاری از افراد از چندین مرورگر وب استفاده می کنند، اما شاید دلیل آن را بدانید. در این مطلب از سافت یاب برخی دلایل انجام این کار را بررسی می‌کنیم. در روش تقسیم‌ بندی مرورگر مرورگر می‌توان برای انجام کارهای مختلف از چند مرورگر متفاوت استفاده کرد. این اقدام به محدود کردن امکان پیگیری رفتار کاربران توسط شرکت‌های وارد شده و دنبال کردن کوکی‌ها و همچنین سخت کردن خرید انجام شد. در نتیجه مطمئن باشید که حریم خصوصیتان تا حدودی در امان است. برای اجرای کارآمد تقسیم‌ بندی مرورگر باید فقط دو مرورگر متفاوت داشته باشید که یکی از آن‌ها فقط برای ورود به حساب کاربری و دیگری برای وبگردی مورد استفاده قرار گرفته است. از مرورگر اول برای ورود به وبسایت‌های خود استفاده کنید که نام کاربری را وارد کرده و سایر اطلاعات شخصی را در آن‌ها نیاز دارید. از آنجا که وبگردی در اینترنت با یک مرورگر دیگر انجام شده است، شرکت‌ها می‌توانند این اطلاعات را با سایر اطلاعات نخواهند داشت. از این رو تقسیم فعالیت‌هایی که در دنیای وب انجام شده است باعث افزایش حریم خصوصی شده و ناشناس به شما کمک زیادی کرده است. برای انجام چنین کاری می‌توانید جهت امنیت وب سایت خود نهایت دقت را به عمل گیرید.

تقسیم‌بندی مرورگر

مزایای استفاده از چند مرورگر

با استفاده از مرورگرهای متفاوت بر روی یک رایانه اطلاعات با حساب کاربری در وبسایت‌های مختلف کار کنید. همچنین عملکردهای مفید وبسایت‌های را در مرورگرهای مختلف بررسی کرده و از افزونه‌هایی استفاده کرده‌اید استفاده کنید. سایر فواید استفاده از مرورگرهای مختلف شامل موارد زیر هستند:

1. ویژگیهای منحصر به فرد
هر مرورگر شامل مجموعه‌ای از امکانات خاص است. برای مثال گوگل کروم یک قابلیت ویژه برای اشتراک گذاری بوکمارک در دستگاه‌های مختلف دارد. به این ترتیب اگر از یک حساب کاربری مشترک در رایانه و تلفن همراه خود استفاده کردید در صورت افزودن یک بوکمارک به مرورگر کروم گوشی‌، این بوکمارک به مرورگر مخصوص رایانه نیز افزوده شد.

فایرفاکس از جمله مرورگرهایی است که توجه ویژه‌ای به حریم خصوصی کاربران دارد و از فناوری‌های مختلف ضبط می‌شود برای مسدود شدن تبلیغات اینترنتی استفاده کنید. مایکروسافت اج هم که قابلیت مرورگر اینترنت اکسپلور شده‌، قابلیتی با عنوان “با صدای بلند بخوانید” دارد که به کاربران امکان دارد از خانه یک صفحه وب را تولید کنند. مرورگر سافاری اپل همچنین برای حریم خصوصی کاربران ویژه ویژه برنامه‌های موجود است. این مرورگر دارای قابلیت مسدود کردن تبلیغات بوده و مانع از پیگیری فعالیت کاربران به منظور انجام تبلیغات هدفمند شده است.

۲. سلایق شخصی

هر مرورگری رابط کاربری خاص خود را دارد. می‌توانید مرورگری را انتخاب کنید که با نیازهای شما بیشترین همخوانی را داشته باشد. ممکن است بعضی از قابلیت‌های یک مرورگر برای شما جذابیت بیشتری داشته و تصمیم بگیرید همچنان از آن استفاده کنید. برای مثال سافاری هنگامی که دانلودی در حال انجام باشد یک پنجره پاپ – آپ باز می‌کند ولی کروم یک رابط کاربری خاص دارد که میزان پیشرفت دانلودها را در پایین صفحه مرورگر نمایش می دهد. اگرچه هر دو این روش ها خوب هستند اما ممکن است شما یکی از آنها را بیشتر بپسندید.

مطالب مشابه :  حذف مرحله به مرحله باج افزار

۳. کاهش احتمال پیگیری رفتار کاربر

مرورگرهای وب، فعالیت‌های شما را در اینترنت از طریق کوکی‌ها دنبال می‌کنند. کوکی‌ها کدهایی هستند که در رایانه کاربر ذخیره شده و امکان ایجاد نمایه کلی از کاربر را برای وب‌سایت‌ها فراهم می‌کنند. هر چند کوکی‌ها معمولاً ضرر چندانی ندارند ولی ممکن است حاوی اطلاعاتی مانند تاریخچه وب‌گردی، علایق، محل زندگی و سایر اطلاعات مهم‌ شما باشند. بعضی از سازمان‌ها از این اطلاعات برای هدف‌گیری تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بنابراین با استفاده از مرورگرهای مختلف می توانید حجم اطلاعاتی که در اختیار وب‌سایت‌ها قرار می‌دهید را محدود کرده و مانع از جمع‌آوری اطلاعات‌تان توسط آنها شوید.

۴. راحت‌تر شدن حذف اطلاعات

وقتی از یک مرورگر برای ذخیره اطلاعات استفاده می‌کنید ممکن است حذف بعضی از اطلاعات کار سختی باشد. در این شرایط به جای حذف کلی اطلاعات باید هر مورد را به صورت جدا بررسی و حذف کنید. با استفاده از چندین مرورگر و تقسیم کردن فعالیت‌ها در بین آنها می‌توانید به راحتی و فقط با یک کلیک تمام اطلاعات‌تان را پاک نمایید.

5. تفکیک کارهای شخصی و حرفه‌ای

این روش به شما کمک می‌کند فعالیت‌های‌تان را تفکیک کنید (به خصوص هنگامی که از یک رایانه برای انجام کارهای حرفه‌ای و شخصی استفاده می‌کنید). برای مثال ممکن است شرکت شما یک حساب کاربری Google Workspace با یک آدرس جی‌میل برای شما ایجاد کرده باشد. در این حالت به جای جابه‌جا شدن در بین حساب‌های کاربری مختلف می‌توانید در یک پنجره از دو مرورگر متفاوت برای انجام کارهای شخصی و حرفه‌ای‌تان استفاده کنید. به این ترتیب در هر مرورگر از حساب‌های‌ کاربری متفاوت با مرورگر دیگر استفاده کرده‌اید.

جمع‌بندی

اگر از رایانه خود برای کارهای مختلف استفاده می‌کنید، با استفاده از چندین مرورگر می‌توانید فعالیت‌هایتان را تفکیک کنید و از به اشتراک گذاری اطلاعات شخصیتان محافظت کنید. شما هر مرورگر وبی را که انتخاب می‌کنید، ارزش وقت گذاشتن و آشنایی با ویژگی‌های ارائه شده را دارد.

منبع: makeuseof

مقاله فوق را به رایگان دانلود کنید

جهت انتخاب آنتی ویروس مناسب خود با این شماره 09224971053 تماس بگیرید.

مارو در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x