بلاگ سافت‌یاب مرجع آنلاین معرفی، ارزیابی و بررسی تخصصی نرم‌افزارهای اورجینال

هر آنچه که میخواهید درباره ESET بدانید:

ESET

آشنایی با ESET

 

ریچارد مارکودر طول 3 دهه اخیر ESET به مردم کمک کرده است تا از دنیای دیجیتال خود محافظت کنند، اکنون توانسته از یک شرکت کوچک به یک برند جهانی با بیش از 110 میلیون کاربر در 202 کشور جهان تبدیل شود.

ریچارد مارکو ، مدیر ارشد اجرایی این شرکت در این باره اعلام کرد: بسیاری از مسائل تغییر کرده است اما برای ساختن یک دنیای دیجیتالی امن تر که همه بتوانند از فناوری ایمن آن لذت ببرند آرمان های اصلی ، فلسفه و ارزشهای این شرکت همچنان پابرجا مانده اند.

ESET  کار خود را به عنوان یکی از پیشگامان حفاظت آنتی ویروس آغاز کرد و در نتیجه برنده جایزه خلق یک نرم افزار شناسایی ویروس شد.

اکنون، هدف ESET اطمینان از این است که مردم بتوانند از همه جوانب فناوری استفاده کنند.  راهکارهای امنیتی به مشاغل و مصرف کنندگان این امکان را می‌دهد تا در بیش از 200 کشور و سرزمین بیشترین استفاده را از دنیای دیجیتال داشته باشند.

 

ماموریت  

ESET با همکاری افراد با اخلاق و پرشور، در حال ایجاد یک محیط فنی ایمن تر برای رفاه و آسایش همگان می‌باشد و  این کار را از طریق آموزش و تعهد تحقیق و توسعه انجام می دهد.

محافظت از شما در سراسر جهان

ESET تعهد داده است تا در برابر امنیت رایانه و دستگاه ها، محافظت از تصاویر و داده های خانوادگی گرانبها، و ایمن نگه داشتن اطلاعات شرکت شما تمام تلاش خود را انجام دهد. آنها از کاربران در 200 کشور جهان محافظت می کنند و به آنها کمک می کنند تا از همه فرصت های عالی استفاده کنند.  ESET به بیش 100/000/000 کاربر در سراسر جهان کمک می‌کند تا از فناوری ایمن تر لذت ببرند. بنابراین بسیاری از افراد و شرکت ها در سراسر جهان برای تأمین امنیت زندگی دیجیتالی خود به آن‌ها اعتماد می کنند.

 

فناوری‌های پیشرفته 

پیوسته در حال پیشرفت فناوری 

ESET از فناوری های چند لایه که فراتر از توانایی های آنتی ویروس های معمول می‌باشد استفاده میکند، که ما در اینجا چند نمونه از روش‌های فناوری آن را جهت آشنایی بیشتر به شما معرفبی خواهیم کرد:

 

اسکنر UEFI

آنتی‌‌ویروس ESETESET اولین ارائه دهنده امنیت اینترنت می‌باشد که برای حفاظت از راهکار خود یک لایه اختصاصی (UEFI) اضافه کرده است. ESET UEFI Scanner امنیت محیط  pre-boot  سازگار با مشخصات UEFI را بررسی و اعمال می کند، همچنین بعد از نظارت بر یکپارچگی نرم افزارها در صورت مشاهده تغییر، به کاربر اطلاع می‌دهد.

UEFI ویزگی استاندارد از نرم افزاری است که بین سیستم عامل دستگاه و سیستم عامل آن ایجاد می‌شود و جایگزین سیستم ورودی / خروجی اساسی (BIOS) قرار می‌گیرد، بنابراین به توسعه دهندگان اجازه می دهد پسوندهایی برای سیستم عامل ایجاد کنند. با این حال ، این دریچه برای توسعه دهندگان بدافزار و مهاجمان که می توانند UEFI را با ماژول های مخرب خود آلوده کنند ، باز می شود.

قابل ذکر است این روش از اواسط دهه 1970 در رایانه ها مورد استفاده قرار گرفته است.

 

 

تشخیص DNA

آنتی‌‌ویروس ESETانواع مشخصات، از ترکیب بسیار خاص تا شناسایی DNA Eset،  تعاریف پیچیده ای از رفتار مخرب و ویژگی های بدافزار هستند.

اگرچه کد مخرب می تواند توسط مهاجمان به راحتی مبهم شود اما رفتار اشیا به راحتی قابل تغییر نیست. ردیابی های ESET DNA برای استفاده در این اصل طراحی شده‌اند.

 

 

یادگیری ماشینی

آنتی‌‌ویروس ESETESET موتور یادگیری ماشین داخلی خود را توسعه داده است که آن را ESET Augur نامیده است.  این شیوه از قدرت ترکیبی شبکه های عصبی (مانند یادگیری عمیق و حافظه کوتاه مدت) و یک گروه انتخابی متشکل از شش الگوریتم طبقه بندی استفاده می کند. این روش به آن اجازه می دهد تا یک خروجی تلفیقی ایجاد کند و به حذف یا خراب نموندن نمونه های ورودی کمک کند.

این روش ارائه بهترین میزان تشخیص و کمترین تعداد تشخیص مثبت کاذب را داشته است، موتور ESET Augur جهت همکاری با سایر فناوری های محافظتی مانند DNA ، sandbox  ، تجزیه و تحلیل حافظه و همچنین استخراج ویژگی های رفتاری ، تنظیم شده است.

 

 

سیستم حفاظت در برابر بدافزار ابری

آنتی‌‌ویروس ESETسیستم محافظت در برابر بدافزار ESET Cloud یکی از چندین فناوری مبتنی بر سیستم ابری LiveGrid® ESET است. برنامه های ناشناخته، مخرب و سایر تهدیدات جهت کنترل از طریق سیستم ESET LiveGrid cloud به ESET cloud ارسال و و مورد نظارت قرار می‌گیرند.

در این سیستم نمونه های جمع آوری شده در sandbox  مورد تجزیه و تحلیل رفتاری قرار می گیرند، که در صورت تایید خصوصیات مخرب به طور خودکار مورد بررسی نیز قرار می‌گیرند. مشتریان ESET بدون نیاز به انتظار برای به روز رسانی بعدی موتور ردیابی، از طریق سیستم ESET LiveGrid® در مورد این ردیابی های خودکار اطلاعات کسب می کنند.

 

 

اعتبار و حافظه پنهان

آنتی‌‌ویروس ESETمحصولات ESET هنگام بررسی یک فایل یا URL ، قبل از هرگونه اسکن،  حافظه پنهان محلی را به دلیل وجود احتمالی بد افزارهای  شناخته شده انتخاب می کنند. این عملکرد اسکن را بهبود خواهد بخشید.

پس از آن ، سیستم ESET LiveGrid® جهت بررسی اعتبار محصول مورد سوال قرار می گیرد (یعنی اینکه آیا این شی پیش از این در جای دیگری دیده شده و به عنوان مخرب طبقه بندی شده است یا خیر). این روش کارایی اسکن را بهبود می بخشد و اشتراک سریعتر اطلاعات بدافزار را با مشتریان امکان پذیر می کند.

مطالب مشابه :  امنیت شبکه چیست؟

dvanced Memory Scanner فناوری منحصر به فرد ESET است که به طور موثری به مسئله مهمی از بدافزارهای مدرن، استفاده زیاد از مبهم سازی و یا رمزگذاری می پردازد. برای مقابله با این مشکلات، Advanced Memory Scanner رفتار یک فرآیند مخرب را کنترل می کند و پس از قرارگیری در حافظه ، آن را اسکن می کند.

 

 

   Sandbox  موجود در محصول

آنتی‌‌ویروس ESETامروزه بدافزارها به طور قابل توجهی مبهم و گیج کننده هستند و تا جای ممکن از شناسایی جلوگیری می‌کنند. برای دیدن این موضوع و شناسایی رفتار واقعی پنهان شده در زیر سطح ، ما از sandbox  درون محصول استفاده می کنیم. با کمک این فناوری، راهکارهای ESET از اجزای مختلف سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر تقلید می کنند تا نمونه مشکوکی را در یک محیط مجازی مجزا اجرا کنند.

ما از ترجمه های باینری برای سبک نگه داشتن sandbox  در محصول و جلوگیری از کند شدن سرعت استفاده می کنیم. ما این فناوری را در سال 1995 در راهکارهای خود پیاده کردیم و از آن زمان در حال بهبود آن هستیم.

 

 

حفاظ باج افزار

آنتی‌‌ویروس ESET

ESET Ransomware Shield یک لایه اضافی است که از کاربران در برابر باج افزار محافظت می کند. این فناوری بر اساس رفتار و میزان معروفیت، کلیه برنامه های اجرا شده تحت نظارت و ارزیابی قرار می‌دهد. این روش برای شناسایی و مسدود کردن فرآیندهایی که شبیه به رفتارهای باج افزار است، طراحی شده است.

 

 

 

حفاظت در برابر Botnet

آنتی‌‌ویروس ESETESET Botnet Protection ارتباط مخربی را که Botnet  اجرا می‌کند، شناسایی و همزمان فرآیندهای مخرب را شناسایی می کند. بنابراین هرگونه ارتباط مخرب شناسایی شده مسدود می‌شود و به کاربر نیز گزارش داده می شود.

 

 

 

با شما در سراسر جهان

حضور جهانی

ESET در براتیسلاوا ، اسلواکی مستقر است و دارای دفاتر منطقه ای در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا است و از فروش در بیش از 200 کشور در سراسر جهان پشتیبانی می کند. در اینجا چند دیدگاه از اشخاص مهم  این حوزه را در اختیار شما قرار می‌دهیم؛

 

“من ده سال است که با ESET کار می کنم و مشکلی برایم به وجود نیامده است. ESET کار خودش را انجام داده. من توانایی خرید آن را دارم. آن را دوست دارم و ازاستفاده آن لذت می‌برم چرا به جای دیگری بروم؟”

آدریان دولی ، رئیس IT ، Pinewood Healthcare Ltd. ، ایرلند

 

“من به عنوان مهندس ارشد پشتیبانی فناوری اطلاعات از اولین باری که از آن استفاده کردم تمام نگرانی هایم بر طرف شد. اکنون خیالم آسوده است. این کار زندگی من را به عنوان یک مهندس ارشد فناوری اطلاعات بسیار آسان کرده است.”

آنتونی اوستروز ، جونیور ، مهندس ارشد پشتیبانی فنی ، هوندا فیلیپین

 

“بیشترین چیزی که قابل توجه است ویژگی فنی ESET نسبت به سایر محصولات موجود در بازار است.

فیونا گارلند ، تحلیلگر بازرگانی ، مهندسی مرکوری ، ایرلند

 

“ESET هر آنچه را که شما نیاز دارید در یک بسته ضد بدافزار ارائه می دهد: تشخیص عالی و مدیریت متمرکز همراه با پشتیبانی و آموزش تخصصی. من شرکت  ESET را به عنوان تامین کننده محافظت از سیستم های مشتریان معرفی می‌کنم”

 اندی میلر ، مدیر عامل شرکت Miller Solutions ، انگلستان

 

“ESET به من اجازه داده است اولویت های خود را به دور از بدافزارها و ویروس ها به سایر مسئولیت های IT هدایت کنم.”

گری شلهامر ، مدیر فناوری اطلاعات ، مدرسه مسیحی کالوری

 

حقایق جالب درباره ESET

ESET دارای جوایز VB100 شناسایی بدافزار در یک دوره طولانی وشکست ناپذیر از فروشندگان امنیت اینترنت در جهان می‌باشد. ESET از سال 2003 تاکنون آزمون های بیشمار را گذرانده است.

اولین ویروسی که توسط بنیانگذاران ESET پیتر پاچکو و میروسلاو ترنکا در سال 1987 کشف شد “وین” نامگذاری شد.

این شرکت به نام الهه مصر باستان و درمانجادویی Eset نامگذاری شده است.

 

تاریخچه ESET 

 

2016

دفتر خود را در تورنتو (کانادا) تاسیس کرد.

 

2015

در سال 2015 بیش از 1000 کارمند در سراسر جهان در ESET مشغول به کار بوده است.

 

2014

مقابله با جرایم سایبری

برای کشف عملیات Windigo برنده جایزه Péter Szor شده است.

 

2013

WeLiveSecurity

راه اندازی وب سایت اختصاصی WeLiveSecurity ، طیف گسترده ای از موضوعات مربوط به امنیت را پوشش می دهد.

 

2013

موفقیت بلند مدت

نشان دهنده 10 سال شکستن جوایز VB100 است.

 

2013

دفتر خود را در Jena (آلمان) افتتاح می کند.

 

2012

مرکز جدید فناوری ESET در مونترال (کانادا) افتتاح شد.

 

2012

برای اولین بار در کنگره جهانی موبایل GSMA در بارسلونا نمایشگاه برگزار می‌کند.

 

2011

جایزه Ruban d’Honneur را در جوایز کسب و کار اروپا HSBC 2011 دریافت می‌کند.

 

2010

اولین شرکتی است که 60 جایزه VB100 جهت کشف بدافزار دریافت می‎‌کند.

 

2010

آسیا و اقیانوسیه

دفتر آسیا و اقیانوسیه ما در سنگاپور افتتاح شده است.

 

2009

حضور در حال رشد ایالات متحده

مجله Inc ، ESET را به عنوان یکی از پیشرفته ترین شرکتهای آمریکایی معرفی می کند.

 

2004

دفتر ESET در آمریکای لاتین در بوینس آیرس (آرژانتین) افتتاح شد.

 

1999

ESET، LLC در سن دیگو (ایالات متحده آمریکا) تأسیس شده است.

 

منبع: ESET

دیدگاهتان را بنویسید

Main Menu x